Újabb kínai autómárka szállt partra – nem is akárhogy

vg.hu • 2024. április 21., vasárnap •
Kína ötödik számú autógyártója, a Dongfeng Európába hozta elektromosautó-márkájának, a Voyah-nak a legfrissebb modelljeit. Előbb-utóbb Magyarországon is feltűnnek az utakon – és talán a kereskedésekben is.
Újabb kínai autómárka szállt partra – nem is akárhogy

Jött, látott és győzött Itáliában a Voyah. Legalábbis a kínai Dongfeng Motor Corporation új elektromosautó-márkája a héten rendezett bemutatkozásán hamar meggyőzte az olaszokat, hogy érdemes megbarátkozniuk a villanyautóikkal. A cég a Voyah Free SUV nevű városi terepjáróját, a sokrétű felhasználásra alkalmas Voyah Dreamer MPV-t és az elegáns formavilágú Voyah Zhuiguang szedánt ajánlotta a kereskedők és a vásárlók figyelmébe.

Be is talált: a magukkal vitt száz autó mindegyike lábon elkelt. Lu Fang, a Voyah vezérigazgatója értékelte is a sikert, megígérve, hogy a következő körben a tölthető hibridekből (plug-in) álló modellflottájukat is elhozzák. 

Giorgia Meloni is csábítja a kínaiakat

Bár Giorgia Meloni olasz miniszterelnök annak sokkal jobban örülne, ha a kínaiak gyártást hoznának az országba, ahol jelenleg a Fiat-tulajdonos Stellantis az egyetlen számottevő autógyártó, ők pedig multinacionális és profitvezérelt vállalatként oda viszik a gyártást, ahol az a legjobban kifizetődik számukra. 

És ez korántsem Olaszország. Épp emiatt Meloni és a Stellantis-vezér, a portugál Carlos Tavares között meglehetősen hűvös a viszony, igaz, ez enyhülni látszik, amióta a Stellantis megígérte, hogy évi egymillió darab fölé próbálja vinni itáliai autógyártását.

A Stellantis egyébként a napokban ismét kihúzta a gyufát Rómánál azzal, hogy az első full-elektromos Alfa Romeo-modelljét Milano névre keresztelte, csakhogy a jármű gyártását legott Lengyelországba vitte, mire Adolfo Urso gazdasági miniszter megfenyegette a vállalatot, mondván, ezzel megtévesztik a villanyos Alfa vásárlóit, mivel az nem tekinthető az olasz ipar termékének. 

A nyakatekert magyarázat nem hatotta ugyan meg a Stellantis marketingeseit, de azért jobb a békesség alapon inkább átkeresztelték a típust Juniorra – ami, valljuk be, nem egy ütős alternatíva, de ez legyen az ő bajuk.

Visszatérve a Voyahhoz, a cég nem teljesen ismeretlen az európai piacon, miután már 2022 óta jelen van kisebb szériában exportált járműveivel. A Voyah kereskedéseket tart fenn

  • Norvégiában,
  • Finnországban,
  • Dániában,
  • Hollandiában,
  • Bulgáriában
  • és Csehországban, 

és már túl van a tízezredik eladott járművön. A terjeszkedés újabb körébe Magyarország sajnos nem esik bele, viszont Szlovákia, Németország, Spanyolország és Portugáliába igen, azaz a négy nagy uniós autópiacból csak Franciaország marad ki – egyelőre. A kínai cég olaszországi offenzíváját a helyi CarMobility márkakereskedővel együttműködve indította útjára.

További részletek a márkáról az eredeti vg.hu-cikkben.

közösség

további frisss

lap tetejére