A menetfény – teljes és hivatalos nevén: nappali menetjelző lámpa – a nevéből adódóan a gépjárművek nappali kivilágítására, helyzetének megjelölésére szolgál. A 6/1990. KöHÉM rendelet 55/A §-a alapján
a gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával",
mely színtelen, illetve fehér fényt bocsáthat ki.
A menetjelző lámpa egyik legfontosabb ismérve, hogy A TOMPÍTOTT FÉNYSZÓRÓHOZ KÉPEST GYENGÉBB A FÉNYEREJE, ezáltal nem arra szolgál, hogy a jármű előtti útfelületet megvilágítsa, hanem hogy a jármű helyzetét jelezze más közlekedők felé - írta a Baleset-megelőzés. A másik nagyon fontos ismérv – amit sajnos sokan nem tudnak –, hogy KIZÁRÓLAG ELŐRE BOCSÁT KI FÉNYT, HÁTRA AZONBAN NEM.
Éppen utóbbi jellemzője miatt van az, hogy a KRESZ szerint
A NAPPALI MENETJELZŐ LÁMPÁT KIZÁRÓLAG NAPPAL ÉS JÓ LÁTÁSI VISZONYOK ESETÉN LEHET ALKALMAZNI a tompított fényszóró kiváltásaként
(ami lakott területen kívüli úton kötelező).
Amennyiben a látási viszonyok romlanak (pl. ködben, sűrű csapadék esetén, esteledni kezd, vagy éppen besötétedik), onnantól kezdve a nappali menetjelző lámpa használatának nincs helye, hiszen a hátsó lámpák ilyenkor teljesen sötétek maradnak.
EBBEN AZ ESETBEN AZONNAL ÁT KELL VÁLTANI TOMPÍTOTT FÉNYSZÓRÓRA.