A tapasztalataink és minket körülvevő emberek alapján kialakítunk egy bizonyos gondolkodási formát, nézőpontokat, amelyek szerint éljük az életünket és vélekedünk a világ dolgairól. Ezt követőn találkozunk azokkal az emberekkel, akik tőlünk teljesen eltérő módon gondolkoznak. Mutatunk 5 kommunikációs praktikát, amelyekkel az ilyen embereket együttműködésre ösztönözhetjük.
Törekedjünk az közös alap megteremtésére: annak ellenére, hogy különböző módon gondolkodunk bizonyos dolgokról, biztosan van bennünk olyan tulajdonság, amiben hasonlóak vagyunk. A hasonlóság összekovácsolja az embereket, igyekezzünk megismerni ezeket, így máris könnyebben szót érthetünk beszélgetőpartnerünkkel.
Ne az érvekre, inkább a történetekre összpontosítsunk: törekedjünk arra, hogy megismerjük a történetét annak, ahogy a partnerünkben kialakult az adott meggyőződése, így jobban elfogadjuk az álláspontját. Ezt követően mi is meséljük el a saját történetünket, ami közrejátszott az adott érveink kialakulásában. Valószínű, hogy a társunk is nyitott fülekkel hallgat majd minket, amennyiben mi is így viselkedtünk vele.
Adjunk lehetőséget partnerünknek a biztonságos nézőpont-változtatásra: bizonyára sokan voltunk már abban a helyzetben, amikor már meggyőződtünk partnerünk igazságáról, azonban nem akartuk elismerni, nehogy alulmaradtunk. Adjunk lehetőséget a másiknak arra, hogy változtathasson a véleményén következmények nélkül.
Hajtsunk fejet a tapasztalatai előtt: soha nem érdemes mások tapasztalataiban kételkedni, ismerjük el őket, és ezt hozzuk is tudomásukra. Kizárólag a következtetéseket szabad másik nézőpontból nézni, de azokat is csak óvatosan. Ha így viselkedünk, akkor könnyebben juthatunk közös nevezőre.
Céljaink lebegjenek előttünk és ne az egónk: mindig gondoljunk arra, hogy valójában mit szeretnénk elérni. Fontos, hogy egy tárgyalás után mindkét fél elégedett legyen, mindig erre törekedjünk a hosszú távú együttműködések érdekében. Azok az emberek, akik meg tudják érteni a másikat, mindig hamarabb érik el céljaikat, és sikeresek lesznek.