Az illetéktelenek fizetési tranzakciót nem tudtak indítani, anyagi kár így nem történt. Az érintett fiókokat haladéktalanul blokkolták, a helyreállításról és a szükséges tájékoztatásról pedig mielőbb gondoskodnak az alkalmazás üzemeltetői, tették hozzá - írja az Index.
„A bűnözők elleni hatósági intézkedést megtesszük. Az okozott kellemetlenségért elnézésedet kérjük!” – olvasható az egyik felhasználónak írt válaszban.
AZ OTP az Indexhez is eljuttatott közleménye szerint más, nem OTP-s felület(ek)en eltulajdonított felhasználónév/jelszó kombinációkkal digitális adattolvajok robotizált módszerrel több ezer felhasználó fiókjába jutottak be, és megváltoztatták a regisztrált e-mail címeket.
AZ ALKALMAZÁSBAN RÖGZÍTETT BANKKÁRTYÁK CVC KÓDJAINAK HIÁNYÁBAN A FELTÖRT FIÓKOKBÓL FIZETÉSI TRANZAKCIÓT NEM TUDTAK INDÍTANI, ÍGY ANYAGI KÁR NEM TÖRTÉNT.
„A Simple az érintett fiókokat haladéktalanul blokkolta, a helyreállításról és a szükséges tájékoztatásról hamarosan gondoskodunk” – írják a közleményben. Felhívják a figyelmet, hogy a hasonló esetek alapja rendszerint az, hogy sokan több digitális felületen is ugyanazt a felhasználónév/jelszó kombinációt használják, így, ha egy kevésbé sikeresen védett felületen azt megszerzik az adattolvajok, máshol be tudnak lépni vele.
A Simple a bűnözők elleni hatósági bejelentést megteszi, a felhasználók tájékoztatása mellett a fiókok visszaállításáról is gondoskodik.
Az alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Bank a Telex megkeresésére közölte, hogy a blokkolt felhasználók a bankkártyáikat egyéb, Simple-ön kívüli módokon továbbra is zavartalanul tudják használni.
Forrás: index.hu