Az egykor a kispolszkik gyártóbázisaként ismert lengyelországi Tychyben felvonták a kínai lobogót: lapértesülések szerint már a mások negyedévben megkezdhetik ott a Leapmotor mini elektromos autómodelljének, T03-asnak a sorozatgyártását. Az üzem, amely 16 éven át, 1991-ig ontotta magából a Fiat 126-ost, jó ideje a Stellantis tulajdonban van, s a Fiat Panda, a Fiat 500 és a Ford Ka modellek összeszerelését végezték itt.
A portfólió most a Leapmotor T03-as bumfordi, de szerethető európai változatával bővül, amelynek piaci fogadtatása minden bizonnyal frenetikus lesz a kicsi, de széles vásárlói rétegek számára is megfizethető villanyautóval. Az első európai gyárát Szegeden építő, az elektromosautó-értékesítésben a Teslától a piacvezető helyét a tavalyi évzáró negyedévben elorozó BYD tehát fáziskésésben van, a Leapmotor versenyelőnyre tesz szert azzal, hogy egy már kész gyárba költözhet be, autói élvezhetik az EU piacának minden előnyét.
Olcsó villanyautót kínál a Leapmotor
Igaz, azt nem tudni, hogy a BYD milyen járműveket szerel majd össze a Tisza parti városban, de iparági szakértők szerint a középkategóriánál feljebb egyelőre nem merészkedik, persze ott is sűrűsödik a mezőny. A Leapmotor is jelen van szinte minden személyautó-kategóriában, a T03-as a belépő modell, olyan, mint a BYD-nek a Dolphin, amelynek magyarországi alapára a 11 millió forintot súrolja – holott Kínában a felébe se kerül.
További részletek a témában a vg.hu eredeti cikkében.