Exkluzív értesüléssel állt elő a The New York Times, forrásai szerint a Meta havidíjas előfizetéssel reklámmentesíthető változatot kínálhat Európában a közösségi médiás termékeiből, azaz a Facebookból, az Instagramból, a továbbá a világ ezen táján még nem elérhető Threads-ből - írta meg az origo.hu.
A helyzet mögött a vállalat üzleti modelljének európai uniós előírásokkal való ütközése állhat, a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály miatt a közeljövőtől kénytelen lesz lehetőséget kínálni az EU tagállamaiban élők számára az algoritmikus tartalomrendezés teljes kikapcsolására. A testre szabástól megszabaduló felhasználók időrendi sorrendben látják majd a hírfolyamaikban a bejegyzéseket, továbbá személyre szabott tartalmi ajánlásokat és hirdetéseket sem kapnak majd a Meta közösségi szolgáltatásaiban.
Ez nem jelenti azt, hogy Facebook és az Instagram ne mutatnának reklámokat számukra, azonban személyre szabás hiányában vélhetően óriásit fog esni a hatékonyságuk, ezáltal pedig a Meta bevétele is. Az elszenvedett anyagi kár enyhítése érdekében racionálisnak tűnik a pletykált havidíjas előfizetés bevezetése, hiszen így a felhasználók megszabadulhatnának a megmaradt és érdektelen hirdetésektől, a Facebook pedig bevételhez jutna.