Miért nélkülözhetetlen a vállalkozásoknak az erős online jelenlét?
- A versenytársak garantáltan ott vannak.
- A vevők szintén az online térben mozognak, tudatos marketinggel pedig egyszerűbb megtalálni őket.
- Könnyebben lesz az érdeklődőből vásárló.
- Online marketing eszközökkel hatékonyan kialakítható a vásárlói lojalitás.
Az online marketing mely területein számíthatunk változásra?
Adatkezelés és adatvédelem
A Google és az Apple, illetve további nagyvállalatok is elkezdik kivezetni a lehetőséget, hogy a weboldalak harmadik félként nyomon követhessék a felhasználók internetes böngészését. Így a személyre szabott marketing kampányok kezelése sokkal nagyobb kihívás lesz, hiszen a vállalkozások jóval kevesebb adatból dolgozhatnak a jövőben.
Mesterséges intelligencia
Legyen szó a közösségi média posztok megírásáról vagy éppen a blogbejegyzések elkészítéséről és a keresési szándékok feltérképezéséről, az MI számos területen már ma is segítséget jelent a vállalkozások számára. Sőt, a mesterséges intelligenciára a havi riportok összeállítását és az adatrögzítési teendőket is rábízhatjuk, hogy időt és energiát, illetve akár pénzt is spóroljunk.
Chatbotok
A gyakran ismételt kérdések megválaszolása rengeteg időt felemészthet, ezért egyre több cég dönt chatbot beépítése mellett, amely automatikusan választ ad az érdeklődők számára. A chatbot szoftverek és az üzenetküldő szolgáltatások pedig egyre kifinomultabbak, aminek köszönhetően hatalmas terhet vesznek le az ügyfélszolgálatosok válláról.
Hangalapú keresés
Habár nem annyira új módszer, viszont napról napra többen választják. Ugyanis a mikrofon használatával gyorsabban kaphatunk választ a kérdéseinkre, mintha a billentyűzeten pötyögnénk be a kulcsszavakat. Az okostelefonunk, okosóránk vagy hangszórónk beépített asszisztensét szinte bármire megkérhetjük – kereshet számunkra közeli éttermet vagy boltot, de akár a kedvenc zenénket is automatikusan lejátszhatja.
TIPP: A hangalapú kereséskor 1-2 kulcsszó helyett általában hosszabb mondatokat és kérdéseket használunk, ezért a kulcsszókutatás és a prémium linképítés során érdemes a long-tail kifejezéseknek is nagyobb szerepet tulajdonítani.
A Google kereső is teljesen átalakulhat!
Hamarosan a Google keresőjébe is beépül a házon belül fejlesztett nyelvi modell, amely a kifejezetten összetett kérdésekre is képes lesz pontos válaszokat nyújtani. A keresőben először tehát az MI által ajánlott oldal fog megjelenni, és csak utána következik majd a hagyományos találati lista.
A Google a folyamatosan fejlődő MI által hitelesnek tartott oldalakat fogja előtérbe helyezni, ezért a prémium linkek építése szintén felértékelődik. Az oldalak organikus forgalma várhatóan csökkenni fog, így még nagyobb lesz a verseny a TOP helyezések eléréséért.
A mesterséges intelligencia miatt már most hatalmas átalakuláson megy keresztül az online marketing világa. Ha nem szeretnénk lemaradni a versenytársainkkal szemben, és lépést akarunk tartani a trendekkel, érdemes tapasztalt szakemberekre bízni a vállalkozásunk marketing feladatait.