A múlt évben folytatódott a tempós béremelkedés Magyarországon, az átlagbérek 14 százalékkal nőttek, az más kérdés, hogy az inflációs hatással együtt pont ellentétes irányba mentek a reálbérek 2,9 százalékkal estek vissza. Ez pedig a vásárlóerőt visszafogta, részben ennek köszönhető az is, hogy az újautó-piacon csökkent a forgalomba helyezett autók száma Magyarországon - írja a Totalcar.
A KSH az átlagbérek mellett méri azt is, hogy a különböző foglalkozások esetében mennyit lehet keresni. Ahogy tavaly, most is összegyűjtöttük a járműveket vezető alkalmazottak átlagbérét. Már a 2022-es adatok alapján is toronymagasan vezették a rangsort a pilóták, egészen pontosan a légijármű-vezetők és hajózómérnökök, akik együtt szerepelnek a szakstatisztikában. Az átlagos bruttó bérük óriási mértékben emelkedett, konkrétan 112 százalékkal, így 2,5 milliós átlagbruttóval zárták a múlt évet.
Tőlük messze lemaradva jönnek a mozdonyvezetők, nekik 869 ezer forint volt a fizetésük, ez az átlagtól elmaradó, 9 százalékos pluszt jelentett.
A villamosvezetők és a trolibuszsofőrök 19 és 17 százalékos béremelkedést könyvelhettek el, így tavaly 682 és 670 ezer forintot kaptak.
Az autóbuszosok 547 ezer forintos tavalyi bére 14 százalékos növekedésnek felel meg.
A személyautósofőröknél ötödével 440 ezer forint fölé hízott a bruttó átlagbér.
Ahogy tavaly, most is a teherautó- és kamionsőförök állnak a lista végén, ők ugyanis 373 ezer forintot kaptak, ami 14 százalékkal haladja meg 2022-es szintet.
Mit mond a másik adathalmaz?
A közel 35 ezer felhasználótól származó adatok alapján nem hivatalos béradatokat publikáló fizetesek.hu egy viszonylag tág intervallumot ad meg egy-egy állásra.
- A pilótáknál 480 ezer - 2,1 millió,
- a mozdonyvezetőknél 400-991 ezer,
- a villamosvezetőknél 279-813 ezer,
- a trolibuszsofőröknél 337-697 ezer,
- az autóbuszvezetőkneél 361-813 ezer,
- a kamionsofőröknél 341-991 ezer forintos sávról van szó.
Forrás: totalcar.hu