Egy friss felmérés szerint kilenc éve, 2006 óta újra folyamatosan emelkedik a hazai autóállomány átlag életkora. Napjainkra átlag 13.2 éves autókkal közlekedik a magyar, melybe természetesen a tegnap szalonból kijött (ebből van nagyon kevés) és a veteránként használt járművek is beletartoznak. A 2006-ot megelőző években, még 2002-ben alig 11.7 éves kocsikkal jártunk, ez 2006-2007-re csökkent le 10.3 évre, aztán újra emelkedésnek indult.
A csökkenés időpontjából kiolvasható, hogy a 2008-as gazdasági válságot megelőző években és a devizahiteleket felhasználva több új autó futott a magyar utakon, hogy aztán ezek jó része a bankok által visszavett autóként, a használt-autó telepeken kössön ki.
Egy tavaly év végi statisztika szerint 2015 októberében 8192 új autót helyeztek forgalomba, mely jó részben a falugazdászoknak kiadott 1800 autónak volt köszönhető. Minden esetre ez még mindig közel 34 százalékkal több, mint a megelőző év hasonló időszaka. A tavalyi év első tíz hónapjában 63 491 autót, az egy évvel korábbinál 14,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba első alkalommal. A szakmai szervezetek már akkoriban is abban bíztak, hogy egyre több magánember vesz kocsit és a vállalati gépjárművek cseréje is folytatódik, hozzátéve azt is, hogy a magánforgalomban még mindig inkább a használt kocsikat keresik a vásárlók.
Az új autók vásárlásának azonban számos összetevője van, melyek közül csak az egyik az ár. A devizahitelek bedőlését követően – ahogy a köznyelv mondja – akit a kígyó megmart, a gyíktól is fél.