Lehúzta a rolót egy közismert utazási iroda

• 2020. május 13., szerda •
Fennállásának 25. esztendejében a cég egyik tulajdonosa jelentette be, hogy vége, nincs tovább. Az 1995-ben alapított, 80 alkalmazottat foglalkoztató Robinson Tours nem utaztat többet senkit sehova.
Lehúzta a rolót egy közismert utazási iroda

Az utazási iroda - társaihoz hasonlóan - sok mindent megélt és túlélt az elmúlt években, évtizedekben. Voltak világválságok, globális terrorcselekmények, természeti csapások a világ különböző tájain, amelyeket gazdaságilag sikeresen átvészelt a cég, és a helyzetnek megfelelően változtatott tervein, és kínálati palettáján.

"25 évnyi, több százezer magas színvonalon kiszolgált vendég után eljött egy nehéz pillanat a Robinson Tours életében. A mai nappal utazási irodánk leteszi a lantot, ezzel lezár egy korszakot" - írta nyílt levelében Jakócs Áron, a Robinson Tours egyik cégtulajdonosa. "2019 decembere óta egy olyan helyzet állt elő, amely a Covid-19 vírusra hivatkozva idáig még nem tapasztalt utazási, és egyéb korlátozásokat hozott. Határokat zártak le, leállt a légi forgalom, bezártak a szállodák, éttermek, múzeumok és a hétköznapi életünk is korlátok közé szorult. Beláthatatlan időre leállt a beutaztatás, és a kiutaztatás is. Hogy mindez indokolt volt-e vagy sem? Nem tisztem ezt eldönteni, és ha lecseng ez a helyzet, jobban ki lehet elemezni. Egy viszont tény: több hónapra leállt az üzleti élet sok gazdasági szektorban, elsőként a turizmusban, teljesen lenullázva a bevételi oldalt" - fogalmazott Jakócs Áron.

2020 januárjában több száz utas előlegét kellett visszafizetniük a hainani járataik március-szeptember közötti járattörlései miatt. Beutaztatási részlegük pár nap alatt több száz utasnak segítette a hazautazását, többletköltségeket is bevállalva márciusban, Magyarország határainak lezárásakor. Azonban a mostani, nagy mennyiségű lemondott út mellett, az új utak foglalásának elmaradása példátlan esemény volt. Sok országban a szállodáknak és az utazási irodáknak lehetősége van a pénzben való visszatérítést voucherrel helyettesíteni (mint például Spanyolország, Görögország, Franciaország, Olaszország, Belgium vagy Portugália), sok légitársaság már ugyancsak vouchereket ad vissza pénz helyett - vagy ha vissza is fizet, akkor több hét vagy hónap után teszi azt. Ezt a tényt tapasztalhatják azok is, akik maguknak szervezik az útjaikat. Az utazási irodákat sokkal nagyobb kötelezettségvállalásra kényszerítik, mint amilyen lehetőséget biztosítanak nekünk a külföldi partnereink, nincs összhangban a magyar szabályozás a külföldi szabályozással. Magyarországon ilyen voucheres lehetőséget nem biztosítottak.

"Kilátástalan és tervezhetetlen a jelenlegi helyzet rendeződésének időpontja, ezért szerintünk ugyancsak egy felelős döntés részünkről, hogy leállunk. Felelősen kimondjuk, hogy ezen a nyáron nem tudjuk, hogyan, hova és egyáltalán lehet-e majd külföldre utazni. Ezzel a döntéssel lehetőséget adunk utasainknak, hogy visszakapják befizetett előlegeiket" - írta levelében Jakócs Áron.

közösség

további frisss

lap tetejére