Teendők a megrendelés előtt
A konténerrendelés egy, már jó pár évtizede alkalmazott módszer arra, hogy kis, közepes és nagy mennyiségű hulladéktól megszabaduljunk, amik az egyes munkálatok során termelődnek. Az építési elemek, felesleges anyagok felhalmozódása idővel hátráltatni fogja a munkát, valamint nem túl szép látványt nyújt, ezért sokszor érdemes még a projekt alatt gondoskodni az elszállításról. Erre a leghatékonyabb megoldást az esetek döntő többségében a konténeres sittszállítás jelenti.
A rendelés ma már egyszerűen lebonyolítható. Telefonon és weboldalon keresztül megoldhatjuk a kapcsolatfelvételt a szállító céggel. A 2. kerületben mindenhol elérhető ez a szolgáltatás. Olyan céget érdemes keresni, ami Budapest összes kerületébe rendelkezik behajtási engedéllyel. Erről részletesen lehet tájékozódni a kapcsolatfelvétel során. Természetesen a legtöbb kérdés azzal kapcsolatban érkezik, hogy mégis mennyi időt vesz igénybe ez az egész művelet. A konténer érkezésének időpontja függ attól, hogy mennyivel korábban adtuk le a rendelést, mennyire sürgős a szállítás, pontosan milyen címre kértük, de attól is, hogy közterületen vagy magánterületen kell elhelyezni a konténert.
Ha közterületről beszélünk, akkor még a szállítás előtt szükség lesz egy közterület-foglalási engedélyre, amihez a kérvényt a polgármesteri hivatal városrendészeti osztályán lehet beadni. Fontos, hogy a tényleges foglalás előtt legalább 10 nappal kell leadni a kérelmet.
A konténer tartalma és a rakodás
Fontos arra is figyelni, hogy a konténerbe nem lehet bármit belerakni. Általában bontási és építési hulladékot, sittet, lomokat, háztartási szemetet és zöldhulladékot szokás ezzel a módszerrel szállítani. Továbbá az sem mindegy, hogyan pakolunk. Az általános iránymutatás az, hogy a kevésbé szóródó anyag kerüljön felülre, mint amilyen a háztartási hulladék, szemét. A sitt, a törmelék menjen először a konténerbe.
Bizonyos anyagokat, tárgyakat szigorúan tilos így elvitetni. Ilyen például az olajos rongy, az olaj, az akkumulátor, a különböző vegyszerek, festékek, gumiabroncs is. Erről érdemes még a kapcsolatfelvétel során tájékozódni.
Mit kell tudni a költségekről?
Minden eset más, nincs két egyforma építkezés, felújítás, lomtalanítás és bontás. Ezért a kapcsolatfelvétel során megadott adatok, paraméterek alapján fogunk egy árajánlatot kapni. Ez azért is előnyös, mert egy kisebb lomtalanítás kisebb költség lesz, mint egy nagy beruházás, nem pedig egységesen ugyanolyan árkalkuláció alá esik.
Egyszerre akár több konténer megrendelése is lehetséges, ezt is mindenképpen jelezzük az egyeztetés során.