Először még július végén írtunk arról, hogy nagy összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyarok zsebébe egy fizetési fennakadás miatt. A szolgáltató végzett ugyan a karbantartással, de a szállásadóknak nem utalta át a pénzt. Emiatt aztán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is panaszeljárást indított ellenük.
Később aztán több magyar szállásadó is beszélt az Indexnek arról, hogy millió forintos összegeket nem kaptak meg a Bookingtól (egyikük 5 millió forintos elmaradásról számolt be). A Magyar Turisztikai Ügynökség pedig egy felmérés alapján úgy becsülte, hogy a magyar szállásadók nagyjából felét érintheti a fizetések elmaradása.
Orosz Gergely blogger most az X-re keresztelt Twitteren osztotta meg az általa kiderített információkat. Mint írta, a Booking.com körül kialakult káosz oka a SAP-átállás volt.
A PCWorld beszámolója szerint az átállás késését okozó egyik lehetséges tényező az lehet, hogy a szükséges folyamatot nem maguk a cégek bonyolítják le, hanem kiszervezik azt egy külsős cégnek.
Mint írták, ez már csak azért is érthetetlen, mert a Booking.com-nál számos olyan szakember dolgozik, akik feltehetően le tudták volna vezényelni az összes teendőt harmadik fél bevonása nélkül. Így ha valami fennakadás van, azt nem tudják gyorsan házon belül elintézni – tették hozzá.
One of the biggest stories in the Hungarian media this week is why @bookingcom is not paying accommodation providers for well over a month. The governing party is petitioning the company, demanding answers.
— Gergely Orosz (@GergelyOrosz) August 10, 2023
Found out the reason: it’s the SAP migration. This is about Booking: https://t.co/1RyZrO4rXp
A portál arról is írt, hogy Orosz Gergely Pragmatic Enginieer néven futó blogjának fizetős hírlevelében azt fejtegeti, hogy nemcsak érthetetlen a külsősök foglalkoztatása, de az is védhetetlen, hogy az átállást miért pont a főszezonra időzítették.
Forrás: index.hu