Szemereyné Pataki Klaudia városvezető elmondta, a MÁV-Volán-csoport év eleji bejelentései után a februári közgyűlésen egy új kecskeméti tarifarendszerre vonatkozó javaslatot tesz a képviselő-testületnek - írja az Index.
A polgármester felidézte, a város tömegközlekedését biztosító Kecskeméti Közlekedési Központot öt éve, 2019 áprilisában alapította meg a kecskeméti önkormányzat, a vállalat révén a településnek önálló döntési jogosultsága van abban, hogy milyen tarifarendszert alkalmaz a közösségi közlekedés tekintetében.
A polgármester elmondta, az országban elsőként kötött háromoldalú megállapodást a település vezetése a MÁV-val és a Volánnal arra vonatkozóan, hogy elfogadják járataikon a város közigazgatási határán belül a kecskeméti bérleteket.
Hozzátette, az elmúlt évben iskolabuszjáratokat is indítottak és egy új bérletet is bevezettek a településen, amelynek értelmében minden, a városban nappali tagozaton tanuló 6 és 25 év kor közötti diák ezer forint összegért válthat bérletet Kecskeméten.
Mint mondta, az intézkedéseknek köszönhetően folyamatosan nő a tömegközlekedést választók száma a városban, az elmúlt évben a diákok száma 55 százalékkal, összességében az utazóké pedig 30 százalékkal nőtt Kecskeméten.
Szemereyné Pataki Klaudia közölte,
A TAVALY BEVEZETETT BÉRLETET TENNÉK ÁPRILISTÓL INGYENESSÉ.
A polgármester azt is bejelentette, hogy
A KÖZGYŰLÉS TÁMOGATÁSA ESETÉN ÁPRILISTÓL VALAMENNYI KECSKEMÉTI NYUGDÍJAS IS INGYEN UTAZHAT A VÁROSBAN KORTÓL ÉS A NYUGELLÁTÁS MÉRTÉKÉTŐL, ILLETVE JELLEGÉTŐL FÜGGETLENÜL.
Továbbá – a közlekedési útvonalak terheltségének csökkentése, valamint a munkahelyek védelme érdekében – áprilistól minden Kecskeméten munkát vállaló bérletének árát a felére csökkentenék. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy – amennyiben a képviselők megszavazzák a javaslatot – áprilistól minden kecskeméti felnőtt havi bérlet ötezer forintba kerül majd, míg a Kecskemét Kártyával rendelkező, zömében Kecskeméten élők bérlete 3500 forintért lesz megváltható.
A távlati tervekről szólva a polgármester elmondta,
ELKÉPZELHETŐ, HOGY ÖT ÉV MÚLVA AKÁR MÁR TELJESEN INGYENESSÉ TUDJÁK TENNI A KECSKEMÉTI TÖMEGKÖZLEKEDÉST.
A folyamatos fejlesztések érdekében 2025 januárjától megkezdődik a városban a hidrogénhajtású autóbuszok tesztelése is, a polgármester szerint az sem kizárt, hogy találnak egy kötöttpályás útvonallehetőséget is, amely a teljes várost jelentős mértékben tehermentesítené.
Homoki Tamás alpolgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében az útfejlesztések mellett a külterületi buszmegállók a jövőben megfelelő világítást kapnak, a fontosabb csomópontokhoz, átszállási pontokhoz pedig kerékpártárolókat létesítenek.
Megvizsgálják továbbá az elektromos roller elérési lehetőségeinek biztosítását is, illetve várhatóan az első negyedév végére befejeződő Izsáki út felújítása kapcsán a Homokbánya területén folyamatban van egy nagyjából 100 férőhelyes P+R parkoló kialakításának terve, amely a városba érkező autós forgalmat csökkenthetné.
„Akkor tud versenyképessé válni a közösségi közlekedés, ha az utak telítettsége csökken, így jelenleg is ezen dolgoznak” – hangsúlyozta az alpolgármester.
Egy másik magyar városban is hasonlóról döntöttek még 2023-ban. A Pest vármegyei Dunaharasztin ugyanis még tavaly áprilisban szavazta meg egyhangúlag a helyi képviselőtestület azt az előterjesztést, amely szerint 2023. június 1-től a településen minden korosztályban ingyenessé vált a buszközlekedés.
(Borítókép: Új Mercedes-Benz Citaro Hybrid autóbusz vesz fel utasokat egy megállóban Kecskemét Széchenyiváros városrészében 2014. február 17-én. Fotó: Ujvári Sándor / MTI)
Forrás: index.hu