Az online csalók rendszeresen próbálkoznak telefonon keresztül, ahol banki ügyintézőnek álcázva próbálnak személyes adatokhoz jutni - írja az Index.
A Nemzeti Védelmi Szolgálat Facebook-bejegyzésében osztott meg egy hangfelvételt, amelyben bemutatják, hogy a bűnözők hogyan próbálják meg átverni a kiszemelt áldozatukat. Mint írták, az árulkodó jelekből már pillanatok alatt kiszúrható, hogy csalók telefonáltak.
Az NVSZ szerint gyanúra adhat okot:
- ha nem kérhető visszahívás vagy erőszakosan teszik fel a kérdéseket,
- sürgetik, vagy csak egy rövid időkeretet adnak a cselekvésre,
- a „banki ügyintéző”, „informatikus” nem tudja a bankkártya és bankszámla adatait, és képernyőfotót, vagy egyéb információt kér az elérhető egyenlegekről,
- ha az ön „védelme érdekében” egy applikáció azonnali letöltését kérik,
- ha a hívás közben érkező kódokat kérik, amelyek segítségével ellophatják a pénzt.
A banki csalásokról a KiberPajzs oldalán több információ is olvasható.
Mint írtuk, az elmúlt években csaknem 10 milliárd forintot csaltak ki a kiberbűnözők a magyar károsultaktól, és ez az összeg évről évre nő. A bűnözők mindig újabb módszerekkel kísérleteznek, hogy megszerezzék a személyes és a banki adatokat, ezért a szakértők azt ajánlják, hogy erős, egyedi, 15-20 karakteres jelszavakat használjanak, és soha ne mentsék el a személyes és pénzügyi adatokat online fiókokban, böngészőkben.