Az e-mobilitás elterjedéséhez fontos az elektromos meghajtású autók töltési lehetőségeinek bővítése, ennek jogi és technológiai feltételeinek megteremtése - tette hozzá az államtitkára, aki arra is rámutatott, hogy az elmúlt időszakban olyan fejlesztések voltak az elektromos autók gyártásában, illetve a meghajtási technológiákban, hogy van esély az elektromos autók tömeges megjelenésére a közlekedésben.
Magyarországon körülbelül ezer ponton tudnak áramot vételezni elektromos autók, a tervek szerint 2020-ra a töltőpontok száma eléri a háromezret, de Aradszki András szerint nem kizárt tízezer töltőhely kialakítása sem.
Szombathelyen januárban adták át az első elektromos töltőállomást, arról ITT olvashattak.
Az államtitkár szerint a közlekedési struktúra figyelembe vételével kell megtervezni, hogy első körben hová telepítsenek töltőállomásokat, az ország átutazhatósága érdekében először főként a főútvonalak mentén van szükség töltési lehetőségekre.
Aradszki András kiemelte, a tárca megkönnyítette a töltőállomás-üzemeltetés engedélyezését, dolgoznak az elszámolási rendszer jogszabályi hátterén, illetve megteremtették annak lehetőségét, hogy a lakosság különböző tarifával tudja igénybe venni otthon a töltési lehetőséget.
Az eddigi lépések után, az érdekeltekkel való egyeztetéseket követően átfogó program elindítására van szükség, aminek van előzménye, a Jedlik Ányos program, amelyet már elfogadtak - fogalmazott az NFM államtitkára.