Ébresztőt fújnak Brüsszelnek az Audi dolgozói, fél lábbal az utcán

vg.hu • 2024. szeptember 16., hétfő •
Több ezer Audi dolgozó veszítheti el az állását jövőre, ami csak egy a hagyományos európai iparágak válságtünetei közül. Az európaiak türelme fogy az unió tehetetlensége miatt. Hétfőn több ezren tüntettek a belga fővárosban, hogy Brüsszel tegyen valamit a kínai dömpingáru megállításáért.
Ébresztőt fújnak Brüsszelnek az Audi dolgozói, fél lábbal az utcán

Több ezren tüntettek hétfőn Brüsszelben, köztük azok az Audi dolgozók, akiknek jövőre felmondhatnak Belgiumban. A rendőrség vízágyúkkal állt készenlétben a tömeg kordában tartásához. Eközben szakszervezetek országos sztrájkot tartottak, ami megbénította a tömegközlekedést – írja a Bloombergre hivatkozva a vg.hu.

Az ötezer demonstráló a belga főváros északi pályaudvarán gyűlt össze, ahonnan az Európai Parlament felé vonultak.

A tüntetők az iparcikkek kínai „dömpingjének” betiltását követelték.

Európában egyre többen tartanak kulcsfontosságú iparágak megszűnésétől a külföldi versenytársak termékeinek behozatala miatt. Ennek a szimbóluma az Audi brüsszeli gyára is, ami hiába állítja elő a legkorszerűbb, kizárólag elektromos meghajtású járműveket, még az sincs biztonságban az olcsó importtól. Az Audi brüsszeli üzemében háromezer főt dolgozik, akiket a gyár bezárása miatt egy éven belül elbocsáthatnak.

A demonstrálók szerint a kontinens ipara válságba került, az EU és a belga kormány pedig nem kezelték megfelelően a helyzetet.

„Mérgesek vagyunk. Nem normális, ami itt folyik. A kormánynak fel kell ébrednie és tennie kell valamit” – nyilatkozta Aaron Focon, aki 34 éve dolgozik a német autógyártónak.

Brüsszel kutyaszorítóban: Ursula von der Leyen kényes lavírozása várható

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke második hivatali ciklusának első 100 napjára olyan jogszabály kidolgozását ígérte, amely elősegítené a legnagyobb karbonkibocsátású ágazatok szén-dioxid-mentesítését. A vezetése alatt a bizottság júliustól ideiglenesen kivetett vámot a Kínában gyártott villanyautókra, amit meghosszabbíthatnak, ha a tagállamok is rábólintanak a következő hetekben. Igaz, egyelőre úgy tűnik, hogy a Nyugat büntetővámja meg sem kottyan a kínai gyártóknak.

Mario Draghi, az Európai Központi Bank korábbi elnöke egy hete tette le a jelentését az EU versenyképességéről. Abban arról írt, hogy ha a blokk nem szán nagyobb összeget a riválisok támasztotta „egzisztenciális kihívás” kezelésére, akkor „Európára lassú agónia vár”.

Von der Leyen a zöld átállás híve, ami ugyanakkor rontja Európa versenyképességét. A bizottság elnökének egyik legnagyobb kihívása így jelenleg az, hogy a környezetvédelmi céljait úgy valósítsa meg, hogy közben megtartsa a legfontosabb gazdasági ágazatok támogatását.

TOP

közösség

további frisss

lap tetejére