Bővítik az online árfigyelő rendszert, új funkciók jönnek

• 2023. augusztus 26., szombat •
Többek között online bevásárlólista funkcióval is bővítik az online árfigyelő rendszert – írta közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
Bővítik az online árfigyelő rendszert, új funkciók jönnek

A Gazdasági Versenyhivatal 2023. július 1-jén indította el az online árfigyelő rendszert, amely 62 élelmiszer termékcsoport esetében teszi lehetővé a fogyasztói árak átlátható módon történő összehasonlítását, egyúttal jelentősen fokozza a piaci versenyt a hazai kiskereskedelmi szektorban, így a családok megvédése érdekében megakadályozza a túlárazást és elősegíti a háború és a szankciók okozta infláció letörését - írja a Világgazdaság.

Az árfigyelő hatékonyságát jól mutatja, hogy 

a 62 termékkategóriából 50 termékkategóriában, átlagosan 6,9 százalékkal csökkentek az átlagárak a rendszer indulása óta. 

Az élelmiszerárak csökkenésének 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő, valamint mintegy 1,9 százalékpontos élelmiszerinfláció-csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve. Július elsejétől a tojás ára több mint 29 százalékkal, a spagetti és a zöldségek átlagára 17 százalékot meghaladó mértékben csökkent. A kelkáposzta, a fejes káposzta, a zöldpaprika és a fokhagyma ára 25-30 százalékkal, míg a paradicsomé több mint 40 százalékkal mérséklődött. A margarinok átlagosan közel 16 százalékkal, a lisztek pedig 12 százalékkal lettek olcsóbbak az árverseny hatására. A húsokat tekintve leginkább a pulykamellfilé ára csökkent, átlagosan 12 százalékkal, de például a csirkeszárny is 9 százalékkal kevesebbe kerül, mint július elején.

Az elmúlt egy hét során 33 termékkategóriában tovább csökkentek az átlagárak. 

Egy hét leforgása alatt a legnagyobb mértékben a kelkáposzta ára csökkent, közel 15 százalékkal. A fejes káposzta, az alma és a paradicsom ára is 10 százalékot meghaladó mértékben mérséklődött. A húsok közül a sertéscomb több mint 8 százalékkal olcsóbb volt, mint egy héttel korábban. Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kibővített kötelező akciózás is támogatta.

Az online platform népszerűségét a látogatottsági adatok is alátámasztják, ugyanis 

az indulás óta a látogatók száma már megközelíti az 1,1 milliót. 

Az oldalon végzett szabad szavas keresések száma közel 565 ezer, amelyek során az elmúlt héten leginkább a csirkemell, cukor, tej, tojás és olaj szavakra kerestek.

A terveknek megfelelően és a felhasználói visszajelzések figyelembevételével újabb felhasználóbarát funkciókkal bővül az árfigyelő rendszer, többek között 

egy többfunkciós, szabadon összeállítható bevásárlólista segíti majd a fogyasztókat a vásárlási döntéseik meghozatalában. 

Az új funkció az egyes üzletek árainak a korábbinál is jobb átláthatóságával további versenyre ösztönözheti a kereskedelmi láncokat, így jelentősen hozzájárul a háború és a szankciók okozta infláció mielőbbi egy számjegyűre történő csökkenéséhez.

Forrás: vg.hu
Fotó: Lang Róbert / Somogyi Hírlap

közösség

további frisss

lap tetejére