Trendi ajándék még mindig a parfüm?
Egyértelműen igen, bár vannak kis változások ebben. Újabban a parfümöt a legvégén veszik meg, és vagy még vesznek mellé valamit vagy, amikor már nem tudnak kitalálni mást, akkor a "joly joker" lesz a parfüm. Mostanában olyan dolgokat készítenek a legnagyobb márkák, ami tényleg csodálatos, már látványában is. Összeállításuk kimondottan karácsonyfa alá való. Nézzünk például egy ragyogó arany csomagolást, eleve a karácsonyra asszociálunk.
Mivel egészül ki a karácsonyi csomag a parfüm mellett?
Felébredtek a világmárkák és a vásárlók régi igényére reagáltak azzal, hogy újabban egy kisebb kiszerelésű parfüm is a csomagba kerül, mert a táskában könnyebb magunkkal vinni. Tényleg nagyon praktikus, de nagyon jók a testápolók és a tusfürdők is, mert erősítik és komformálják az illat használatát.
Ilyen esetben az illat a lényeg, vagy valóban jól hidratáló például a testápoló? Megéri egyáltalán az árát?
Igen, még csak ők csinálnak igazit! Ha nem is tudjuk 100%-ig minőségtesztelni, mert nem értünk hozzá vagy nem látjuk az összetevőket, akkor is érezzük, hogy egy teljesen könnyed krémet tapintunk. De nem utolsó sorban az ára is jelzésértékű. Nyilván a napi használatú komfortos és hidratáló tusfürdőkhöz képest ezeknek az ára minimum az ötszöröse, és ilyen esetben a parfümösített termék gyártói meg sem engedhetik maguknak, hogy ne tudjanak legalább annyit, mint egy normál hétköznapi márka, amit például napi szinten használunk. Ráadásul mindegyik ilyen termék már hipoallergén, így nem okoz bőrirritációt, helyette mélyen hidratál. De a testápolóknál van még külön fokozat: testápoló tej vagy emulzió, amely még jobban táplál. De van egy kevésbé látványos, tégelyszerű dobozban értékesített, úgynevezett rich cream, ami még drágább mint a testápoló, viszont sokkal-sokkal több hatóanyag van benne. A tusfürdőknél is tudni kell, hogy a parfümösített termékeknél lévő tusfürdőkből csak egy cseresznyényi kell vagy még annyi sem, mert olyan tömény és olyan illattartalma van, úgy habzik, hogy tulajdonképpen bőven elég a napi ápoláshoz, tehát egy teljes tusoláshoz. Míg mondjuk egy másik, hétköznapi termékből jóval többet nyomunk ki.
Valóban személytelen ajándék?
Ezzel lehetne vitatkozni. Ha valaki úgy kapja, hogy már használt olyat, vagy abból, amit használt megjelent egy új változat és az kerül a fa alá, akkor nem személytelen ajándék. Ha jó a választás és találó az illat, akkor igenis nagy örömöt lehet okozni vele. Általánosságban rá lehet fogni, hogy ha valaki nem tud mit venni és fogalma sincs az illetőről, csak vesz valamit, akkor személytelen.
Hogyan lehet jó illatot választani?
Be lehet lőni. Azt azért nem mondanám, hogy vad idegenként 100%-os eredményt tudunk elérni. Én azt mondom, hogy minidig szükség van arra, hogy pár dolgot megtudjak az illetőről. Fel kell tennem, általánosságban olyan kérdéseket, hogy körülbelül milyen korú az illető, hogy milyen típus. Energikus, lágyabb, szőke, barna, esetleg kreol fekete. Na ez már nekem segít, mert ha azt mondja, hogy mediterrán típusú, akkor máris tudom, hogy mihez nyúlok. Tehát biztos, hogy nem fogok egy úgynevezett zöld illatot, például zöld tea, zöld levelek, moha, páfrány, citrus jellegűt adni. Ami ezeket tartalmaz, kilövöm. Hanem inkább egy kicsit dinamikusabb, intenzívebb, lehet benne egy kis tonkabab, egy kis fűszer, keleties vagy orientális, valami, ami sokkal jobban passzol. Ha azt mondja a férfi, hogy a kedvese szőke, nagyon törékeny, világos bőrű, kék szemű, akkor viszont a zöld illatok felé nyúlok. Bár azért ez is csak egy általánosság, mert az évek alatt úgy vettem észre, hogy a teltebb hölgyeken a frissebb illatok jobban mutatnak. Ez a személyes tapasztalatom, de néha van kakukktojás, erre is azt szokták mondani, hogy a kivétel megerősíti a szabályt.
Rengeteg illat van már a piacon, szükség van egyáltalán ekkora választékra?
Én azt mondom, hogy a megújulásra van igény, de ilyen mértékben nem biztos. Szerintem ez a márkák versengése. Tehát, ha látja, hogy egy cég kiad ebben az évben 11 illatot, akkor a másik azt mondja, hogy én 13-at. Amikor az egyik elkezdi gyártani a nyári illatot, utána a másik is lehet, hogy kettőt ad ki. Van, aki egyébként felveszi ennek a piacnak a mozgását. Ez felhasználói szinten el sem fogy, sokan csak beszerzik, mert megjelent. Nyilván az összes márkáét nem fogja, csak a saját illatának újdonságait, mert mondjuk márka hű. Ami inkább zavarni szokta a vásárlókat, hogy bizonyos időközönként emiatt a folyamatos megújulás miatt ki is kell vezetni egy-egy terméket.