Augusztus 1-jétől az MVM Next a földgázellátásról szóló kormányrendeletben – a 2008. évi XL. törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 19/2009. (I. 30.) rendeletben – meghatározott havi fogyasztási eloszlást alkalmazza. Így minden napra rögzített kedvezményes mennyiség kiosztását vezeti be a havi egyenletes részszámlákon kívül minden részszámla és elszámolószámla esetében - írja az Index.
A társaság közleménye szerint egységes lesz a kedvezménykiosztás, függetlenül attól, hogy az ügyfél csak fűtésre, vagy pedig fűtésre és főzésre, illetve vízmelegítésre is használja a földgázt.
A kedvezményes mennyiség kiosztása a jövőben jellemzően nem függ a tényleges hőmérséklettől, a kedvezmény mértéke minden napra előre rögzített. A kedvezmény részletes eloszlását lakossági felhasználók esetén az alábbi táblázat mutatja be, illetve az MVM honlapján elérhető kalkulátorral bárki egyedi számítást végezhet.
Fontos részletek derültek ki
A kedvezményes mennyiség kiosztása így alkalmazkodik a fűtési szezonhoz és a felhasználás ritmusához, a kedvezményes, rezsicsökkentett gázmennyiség télen magasabb, nyáron alacsonyabb. Az adott számlában elszámolt időszakon belül meg kell nézni, hogy melyik hónapból hány nap szerepel az elszámolásban, így lehet megállapítani a napi kedvezményes mennyiségek összegét.
A társaság kiemelte, hogy amennyiben az ügyfél az adott elszámolási időszak előtt nem használta fel a biztosított rezsicsökkentett árú gázmennyiséget, azt a megtakarítást az első lehetséges alkalommal felhasználjuk az adott időszak magasabb fogyasztásának részben vagy egészében a kedvezményes áron való elszámolására.
AZ AUGUSZTUS ELŐTTI FOGYASZTÁSNÁL, AMI MÉG AZ ELŐZŐ KEDVEZMÉNYES ÉVBEN VOLT, A KORÁBBAN ÉRVÉNYES, TÉNYLEGES NAPI HŐMÉRSÉKLETEN ALAPULÓ JELLEGGÖRBE ALAPJÁN OSZTJÁK EL A KEDVEZMÉNYT.
Az MVM korábban, áprilistól az egyenletes részszámlázás esetében egyszerűsítette a rezsicsökkentett árú kedvezményes földgázmennyiség kiosztását.
Ezen ügyfelek esetében az éves mindenkori hőmérséklettől függetlenül egységesen, naparányosan valósul meg, azaz az ilyen elszámolást választó ügyfelek részére az év minden napján egyforma kedvezményes mennyiség jár a kedvezményes árammennyiség kiosztásához hasonlóan.
Kiderült, miért változtak a rezsiszámlák
Korábban az Indexnek Mátrai Károly, az MVM Csoport vezérigazgatója ismertette, hogyan változtattak a számlázási metódusukon, és januárban ismertette lapunknak a társaság új stratégiáját. Az ügyfélkiszolgálásban a digitalizáció lett a varázsszó, hangsúlyozta Mátrai Károly: „Célunk, hogy ügyfeleink bárhol, akár a kanapéjukról is könnyedén intézhessék ügyeiket, anélkül, hogy személyesen fel kellene keresniük ügyfélszolgálati irodáinkat.” Az MVM-nél határozottan az online csatornák további fejlesztése, felhasználóbarátságának és kihasználtságának maximalizálása az irány.
Ugyanakkor tudjuk, hogy nem tudunk mindenkit az online csatornák használatára ösztönözni, így változatlanul hangsúlyt fektetünk arra, hogy a személyes ügyintézést választó ügyfeleinket 21. századi, modern körülmények fogadják, és őket is a legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki
– fogalmazott.
Az MVM Csoport vezérigazgatója szerint az ügyfélszolgálat a cég kirakata a külvilág felé, közvetlen hatással van a vállalat megítélésére. „Az új irodáink szebbek és komfortosabbak, azonban ez önmagában nem elég, a készséges és felkészült ügyfélszolgálati munkatársaink, valamint a körültekintő ügyintézés nélkül mindez mit sem ér. Ügyfeleink számára megadni a szükséges támogatást, a kérdéseikre megnyugtató válaszokat adni és hasznos segítséget nyújtani nem csupán feladat számunkra, hanem elkötelezettségünk része.”
Majd arra is kitért, hogy az MVM 25 százalékos közvetlen részesedést szerzett az E.ON Hungária Zrt.-ben, továbbá megvásárolta az ÉMÁSZ Hálózati Kft.-t. Ezzel párhuzamosan az MVM-hez került át az ELMŰ–ÉMÁSZ közel kétmillió ügyfele ősszel. A vállalatok mind különböző informatikai háttérrel érkeztek a cégcsoportba. 2022 áprilisában az MVM Csoport megvásárolta az E.ON Áramszolgáltatót, amely 2,2 millió ügyfél részére biztosít villamos energiát az egyetemes szolgáltatás területén.
„Az ügyfeleink akkor ebből semmit nem vettek észre, az E.ON Áramszolgáltató változatlan néven és megjelenéssel végezte tevékenységét. Ennek oka az volt, hogy bár a cég megvásárlása megtörtént, a háttérben az informatikai rendszereket alkalmassá kellett tenni arra, hogy egységesíthető és a lehető legmagasabb színvonalú legyen az ügyfelek kiszolgálása” – összegzett Mátrai Károly.
Forrás: index.hu
Fotó: Gorondy-Novák Edit / Index