És ilyen a másik oldal.
Jól látszik, hogy az egymás mellett elhaladó autók közül legalább egy - de inkább mindkettő - két kerékkel az árkokban kénytelen haladni. Ha gyalogos is jön, ő jobb híján felkapaszkodik egy kerítésre. De lássuk, miről van szó!
Drasztikusan megnőtt a szombathelyi Áprily Lajos utca forgalma, amióta megépült a Ferenczy utca folytatása a Körmendi út irányába. Az egy nyomvonalú, de kétirányú utcán korábban is közlekedtek autók, ráadásul több vállalkozás - egy autószerelő és egy fejlesztőközpont - is működik itt, azonban az utóbbi időben egérútnak használt utcában ma már áldatlan állapotok uralkodnak.
Ha a Körmendi út felől érkezik a Ferenczy utcán valaki, és a nyugati városrész irányába haladna úgy, hogy elkerülné a nehéz kihajtást a Nárai Külső útra, akkor ezen az utcán rövidít. Aki pedig a Bagolyvár feletti utcákból haladna a Batsányi utcán keresztül a temető vagy az Aldi felé, szintén itt halad át. Csúcsidőben ugyanis komoly mutatvány a Külső Nárai útra kihajtani, főként balra, így kézenfekvő az Áprily Lajos utcát útba ejteni. Ezt a forgalomnövekedést "nehezen viseli" az utca, ráadásul a vállalkozások előtt gyakran parkoló autók is állnak. Ilyenkor, aki kerül, két kerékkel az árkokban kénytelen haladni. Ezek mélységét elárulja a temérdek víz, ami még napokkal az esőzések után sem száradt fel. Nem kis pocsolyákról van szó.
A kertvárosi részből adódóan sokan sétálnak, bicikliznek is itt, annak ellenére, hogy még járda sincs. Tegyük hozzá, a környéken élők már tisztában vannak a körülményekkel, óvatosak, vigyáznak egymásra. Nagyobb riadalom csak akkor van, ha új autósok fedezik fel maguknak az egérutat, és nem tudják, mire számítsanak. Ahogy bejáratódott a Szent Quirinus-Ferenczy utca útvonal, úgy vált életveszélyessé az Áprily Lajos utca, új feladatot szült tehát a fejlesztés.