A TikTok és az influenszerek markában vergődik a Z generáció

• 2024. július 02., kedd •
Már a vásárlási szokásaikat is a követett véleményformálóik vezérlik – áll a KPMG tanulmányában.
A TikTok és az influenszerek markában vergődik a Z generáció

Ma már nemcsak az elektronikai cikkeket, hanem a ruhákat is sok esetben az interneten vásároljuk – ugyanakkor nem mindegy, hogy a fiatalok milyen termékeket helyeznek a virtuális kosarukba - írja a Világgazdaság. Itt jön be az influenszerek felelősége, ugyanis egy friss tanulmány szerint míg az előző generáció a bevásárlóközpontokat kereste fel, és ott szocializálódott-szórakozott-ismerkedett, mára a TikTok uralja a fiatalok életének ezen részét.  Ugyanis a Z generáció – elődeihez hasonlóan –, szintén törekszik egyfajta  „uniformizálódásra”, azaz ugyanazokat a stílusokat, márkákat részesíti előnyben.

De kiről is van szó pontosan?

A tanulmány 7000 fogyasztót vizsgált meg 14 piacon, köztük Kínában, Szingapúrban, Indonéziában, Vietnamban és a Fülöp-szigeteken. Az egyes piacokon a válaszadók közel fele a Z generációhoz tartozott – a felmérésben 18 és 24 év közöttiek vettek részt. A tanulság egyértelmű: 

a Z generáció a közösségi kereskedelmet (63 százalék) és az élő közvetítést tartotta fontosnak (57 százalék) a vásárlási élmény szempontjából.

Ahhoz, hogy a számokat a helyükön tudjuk kezelni, érdemes tudni, hogy a Z generáció az első, amelyiknek életét teljes mértékben behálózza az internet, és a digitális eszközök sokasága. 

Ezt a cégek is látják, és mára teljes mértékben újradefiniálták márkastratégiájukat, a közösségi kereskedelemre helyezve a hangsúlyt. Különösen a TikTokra és az Instagramra koncentrálnak, ahol az influenszerajánlások egyre jelentősebb szerepet játszanak.  

A TikTok egy nagymester. Még mindig tud növekedni,  hihetetlen mennyiségű követője és konkurenciája van

– állítja a tanulmányban Eric Pong, az AfterShip, egy e-kereskedelmi szoftverszolgáltató vállalat társalapítója. Ma már a közösségi médiából a saját oldalukra visszairányító hirdetéseket kell a cégeknek megjeleníteniük, és a sikeres értékesítéshez az influenszereket sem tudják mellőzni – tette hozzá. 

közösség

további frisss

lap tetejére