Főleg az angol nyelv esetében, ami napjainkban az egyik világnyelv, ezért az ismerete ma már nem kuriózum, hanem alapvető elvárás.
És itt nemcsak a nyaralásra gondolunk, hanem egyre több munkahelyen is elvárás, hogy a leendő dolgozó legalább társalgási szinten tudjon angolul kommunikálni. Még olyan cégek esetében is, amelyek nem multinacionálisak, hanem csak akadhatnak külföldi ügyfeleik/vásárlóik/beszállítóik, akikkel az angol a közös nyelv.
Épp ezért a mai generációnak érdemes mielőbb megkezdeni a tanulást, a Brit-Magyar Iskola pedagógiai módszere pedig remek alapot adhat ehhez.
Boldogulhatnak-e gyermekeink angoltudás nélkül?
Ahogy a nevezett intézmény igazgatónője, Dr. Nici Wood fogalmaz: “Ahogy világunkban egyre inkább megszűnnek az országhatárok a globálissá váló online kommunikáció miatt, úgy válik egyre fontosabbá a diákok számára is, hogy hatékony és elfogadó módon tudjanak kommunikálni a nyelvi és kulturális szempontból eltérő társadalmakkal.”
Az angol nyelvismeret fontossága várhatóan tovább nő majd, így a mai gyermekek közül felnőttként jelentős hátrányban lesznek majd azok, akik nem lesznek a birtokában. Az állami oktatásban viszont ennek ellenére sem túl rózsás a nyelvoktatás helyzete, általában a diákok órarendjében heti 3-4 nyelvóra szerepel csak. Felmerül a kérdés, hogy vajon mennyi mindent lehet tanulni hetente mindössze 3-4x45 percben?
Nos, sajnos nem túl sokat, és a nebulók ennek a felét is elfelejtik a következő tanórára, mivel nincs egy olyan közeg körülöttük, ami a nyelv gyakorlására sarkallná őket. Hiszen amint kicsengetnek, a következő angolóráig újra csak magyarul kommunikálnak.
Oktatás egy kétnyelvű közegben
Egy kéttannyelvű intézményben ennél sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek a nyelvoktatásra, hiszen az órák egy része idegen nyelven zajlik, valamint angol anyanyelvi tanárok is oktatják a diákokat.
Mivel ők nem beszélnek magyarul, ezért velük a diákok kizárólag angolul tudják megértetni magukat, ami kiküszöböli azt, hogy a gyermekek “lustaságból” vagy kényelemből magyarul társalogjanak velük.
A nyelv elsajátítása mellett pedig természetesen a többi tantárgy anyagait is megtanulják a diákok, így más téren sem maradnak el a hagyományos iskolákban tanuló társaiktól, viszont a 8. osztály végére akár B2 szinten tudni fognak angolul.
Az angol és a magyar tanterv sajátos ötvözete
A Brit-Magyar Iskolában a magyar nemzeti alaptantervet vegyítik a Cambridge International oktatási programjával, ennek köszönhetően azok a diákok sem kerülnek hátrányba, akik a középiskolai tanulmányaikat már egy normál, állami gimnáziumban folytatnák. Ugyanakkor a különleges módszerek által az órák izgalmasak, élménydúsak, a gyermekek pedig egy támogató közegben töltik a napjaikat.