Mit is jelent valójában a monitoring?
Esetünkben elég megnézni a Credit Online monitoring szolgáltatását és azonnal látható, hogy a céginformáció nem csak szimplán annyit jelent, hogy egy éves jelentést megnézünk és “kész is van” a művelet. Egy vállalkozás életében bármikor történhet fontos változás, ami akár a teljesítményére, de az egész piacon betöltött szerepére is hatással lehet.
Ha ez éppen egy versenytársunkkal vagy partnerünkkel történik, akkor jobb, ha azonnal értesülünk róla. Ebben tud segíteni a monitoring, ami időt és energiát takarít meg számunkra, hisz folyamatosan tájékoztatni fog minket a változásokról.
Persze egy cég életében kifejezetten fontos a szakmai trendek követése, valamint a gazdasági változások vizsgálata. Emellett azonban a többi vállalkozásról sem szabad megfeledkezni, amelyekkel versenyzünk vagy éppen együtt dolgozunk. Ha tisztában vagyunk ezen cégek gazdasági, jogi státuszában beállt változásokkal, akkor gyorsabban tudunk reagálni a kialakult helyzetre.
Egy ilyen monitoring szolgáltatás több szinten is folyamatosan monitorozza a kiválasztott cégeket, az értesítéseket pedig automatikusan megkapjuk a legfontosabb változásokról. Ezáltal nemcsak a reakcióidőnk lehet gyorsabb, de megalapozottabb döntéseket tudunk hozni, lecsaphatunk egy kínálkozó lehetőségre vagy az új partnerek keresése is hamarabb elkezdődhet.
A céginformáció az igazi hatalom
A kimutatások, adatok birtokában nemcsak a meglévő versenytársakat és partnereket vizsgálhatjuk, hanem az új belépőket és beszállítókat is. Ha éppen egy eddig ismeretlen vállalattal szándékozunk együttműködni, akkor már akár az első tárgyalás előtt elvégezhetjük a szükséges átvilágításokat, hogy minden egyes fellelhető kockázatról vagy éppen előnyről azonnal tudomást szerezzünk.
Ezzel elkerülhetjük a kétes együttműködéseket, mélyebben beleláthatunk az adott cég teljesítményébe, valamint arra is fény derülhet, hogy a tárgyalás során vannak-e olyan információk, amiket inkább elhallgattak.
Az információ az első lépés a bizalom felé
Természetesen egy tárgyaláson azt mondhatnak, amit akarnak, de ezt mindig jobb számokkal alátámasztani. Ha azt halljuk, amit mi magunk is kiderítettünk, az már önmagában bizalomépítő lehet. A versenytársak elemzése során is kifejezetten fontos lehet a monitoring, hisz láthatjuk, hogy valójában milyen teljesítménnyel rendelkeznek, éppen történt-e valami kritikus változás a cég életében.
Ha igen, akkor pedig azonnal lecsaphatunk a lehetőségre, amivel csak tovább növelhetjük a részesedésünket a piacon.