A szezon nyitányán sok mindenre számítottunk, de arra talán kevesen tettek volna komoly összeget, hogy a Lotus világbajnok pilótája keresztbeveri a mezőnyt. Pedig ez történt. Raikkönen jött, látott és győzött. Emiatt jogos volt az elvárás a következő futamra, a finnek dobogón kellett volna végeznie. A maláj nagydíj aztán megint megkeverte a paklit, és valljuk meg férfiasan, ember legyen a talpán, aki Kínában előre megmondja az első három befutót. Elméletileg a Red Bullal nem kockáztatnánk nagyot, hiszen az elmúlt három év vb-győztes csapata, sőt mi több jelenleg is vezetik a pontversenyt. A Ferrarival se ugranának meg az odds-ok, mindig az élmezőnyben harcolnak, ráadásul idén egyszer már az RB-t is könnyedén megverték. A Lotus bomba formában kezdett, viszont egy hete csak a 6-7. helyre volt jó a gépezet. A Mclarennél pont fordítva volt: pocsék évkezdet után a múltkori futamon Button gyorsabb volt az első négyesnél – kár a kerékrögzítési hibáért. És akkor nem esett még szó a tavalyi kínai nagydíj győzteséről, a Mercedesről, ami idén megbízhatóan és nagyon magas szinten teljesít.
Az elmúlt héten majd’ minden Forma 1-es hír a Red Bullról szólt. Most már mindannyian tudjuk, mi történt. Webber vezetett, Vettel másodikként követte, szóltak nekik, hogy tartsák a pozíciójukat és tekerjék le a teljesítményt. Aztán Vettel, megkockáztatva mindkettejük − nulla pontot érő – kiesését, megelőzte ausztrál csapattársát. Ezt követően Webber a középső ujjával üzent, majd a levezető körében szolidan ráhúzta autóját a németére. A verseny utáni ceremónián pedig csak méregtől gőzölgő energiaitalosokat lehetett látni: Newey próbált faarcot vágni, holott inkább nyakon vágta volna a gyerekeket, játszanak más méregdrága guruló kütyüjével. Vettel agyában már pörögtek a lehetséges forgatókönyvek, amelyek között talán az is szerepelt, hogy Webber ledobja a pódiumról. Webber pedig mélységes mély csalódottságát próbálta a dühével egyensúlyozni. Mindenesetre mindhármuknak akadt volna hely Dante poklának bugyraiban. Ezek miatt most egyáltalán nem biztos az RB csapategysége, és könnyen lehet, hogy Kínában örülnek majd a 4-5. helynek is.
Hasonlóan a Chris Horner irányította gárdához, a Mercedesnél is csapatsorrendet alkalmaztak a hétvégén. Rosberg jelentősen gyorsabb volt Hamiltonnál, mégis mögötte kellett maradnia. És itt kiütközött a német munkamorál: Rosberg lenyelte a békát és teljesítette az utasítást. Ennek ellenére viszonylag nagy port kavart házon belül a döntés. Niki Lauda és Toto Wolff sem értettek egyet Ross Brawn döntésével. Azonabn az összes csapat közül talán épp a Mercedes lehet a legbizakodóbb Kínában. Hatalmasat léptek előre az új konstrukcióval, az övék az egyik legerősebb pilótapáros, anyagilag is a topcsapatok közé tartoznak és újabban talán a szerencse sem fordul ellenük.