A délelőtti esős időjárás miatt egy kis csúszással indult a hétvégi verseny, de senki nem unatkozott, mert a Frisss FM 97.7 kiváló zenével és informatív beszélgetésekkel szórakoztatta a kilátogatókat és a rádióhallgatókat.
A versenyhelyszín és a főszervező
Ezúttal az EPCOS központjában megrendezett különleges programon próbálhatták ki a gyermekek és a felnőttek, milyen egy targonca vezetői székében ülni, sőt a targonca-szimulátoron is tesztelhették ügyességüket. Igazi kihívásként pedig azt is megnézhette a közönség, mire képesek a profi targoncakezelők.
Szőnyi Pétertől, az EPCOS anyagáramlási vezetőjétől a helyszínen megtudtuk, hogy a gyalogkíséreti kategória helyett tolóoszlopos kategóriát vezettek be, s ezáltal új feladatok és új lehetőségek tárultak a versenyzők elé.
Második alkalommal szervezték meg a szombathelyi nagyvállalatok, az EPCOS, a Delphi, az LuK, a BPW, az Iqor, és az Opel logisztikai cége, a Saubermacher Focuson Logistics közreműködésével a tolóoszlopos, homlokvillás és vontató targoncák látványos ügyességi versenyét.
A különböző géptípusokon versenyzők számára látványos feladatokat találtunk ki, a tolóoszlopos targoncával vizes poharakat kellett cipelni, a homlokvillással pénzérmék felvétele jelentett nagy kihívást, a vontató targoncával pedig olyan szűk helyen kellett megfordulni, ahol mindössze milliméterek voltak a bóják között – fogalmazott a szakember, aki szerint kiváló lehetőség volt a targonca-vezetők számára, hogy összemérhették tudásukat, mert így meg lehetett mutatni, ki mire képes, emellett kikapcsolódás és igazi motiváció is volt ez a verseny, ahol elsősorban az ügyességen és nem az időeredményen volt a hangsúly.
A verseny egyébként nagy kihívás volt minden versenyző számára, hiszen nem minden géptípussal találkoznak a munkavállalók a mindennapok során.
A három ügyességi pálya mellett a családokat, gyerekeket, érdeklődőket számos targoncákkal kapcsolatos program, közöttük például a targonca-simogató és a szimulátor, valamint ügyességi verseny, játék és egyéb érdekesség is várta.
Targoncák és gépkategóriák
homlokvillás: a legismertebb a 4 támaszú homlokvillás targonca. Ez az a klasszikus targonca, amely a legtöbb embernek eszébe jut, ha targoncáról van szó. Ez lehet dízel, benzin, gáz vagy elektromos üzemű. Ez a targonca megtalálható a kereskedelemben, valamint az összes iparágban, ahol nagy mennyiségű és nagytömegű rakodás folyik.
vontató: ezzel áruval megrakott szerelvényeket húznak. Így szolgálják ki a gyártósorokat a raktárból, illetve gyártósorok közötti forgalomban is használják. Ez a targoncatípus kismértékű emelésre képes, de több rakat egyidejű szállítására alkalmas, amelyet különböző gurulós segédkerettel oldanak meg.
tolóoszlopos: annyiban tér el a homlokvillástól, hogy a villa ezen oldalt helyezkedik el, a kabinra merőleges, így ezt a járművet oldalra fordított pozícióban kell vezetni.
Mindhárom gépkategóriában mind a 6 résztvevő cég 3-3 fővel versenyzett, plusz 1 tartalék versenyzőt adtak, így összesen 60 versenyző vetélkedett egymással. A pályák megtervezését közösen vállalták a cégek. A tolóoszlopos pályát az LuK, a BpW a vontatós versenypályát, az EPCOS pedig a homlokvillás versenypályát állította össze.
A nyilvános eseményt 2 nagy targoncagyártó vállalat, a STILL és JUNGHEINRICH kiállítása kísérte. A kiállított 8-10 gépbe az érdeklődők beleülhettek, akár fotózkodhattak is.
A targoncagyártó vállalatok biztosították a kísérő gyermekprogramokat, amelyek közül a legizgalmasabbnak a targonca-szimulátort tartották a lurkók, akik emellett az arcfestést, valamint a különböző fajátékokat is kipróbálhatták.
A helyszínen a közönség számára büfé biztosította a meleg és hideg ételeket, italokat.
Összesített eredmények: 1. Delphi, 2. EPCOS, 3. LuK, 4. BpW, 5. Focuson, 6. iQor
Kategóriánként a dobogósok:
VONTATÓ: 1. Horváth Ádám – Delphi, 2. Pataki László – BpW, 3. Juhász Bence – Delphi
HOMLOKVILLÁS: 1. Horváth Norbert – EPCOS, 2. Németh Szabolcs – EPCOS, 3. Rajnai András – EPCOS
TOLÓOSZLOPOS: 1. Seiler Alexandra – LuK, 2. Török Bence – LuK, 3. Végh Gyula – LuK.
A versenyt jövőre is megrendezik.