A vezess.hu összeszedte a legfontosabb változásokat, amiken a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már egy ideje dolgozik. Célszerűbb lenne ha a KRESZ-szabályok egyszerűbbek és valamivel egyértelműbbek is lennének, mint a mostaniak, hiszen néha a nyakatekert megfogalmazásokkal megnehezítik a vezetők életét. Most úgy fogalmaztak, hogy „csak a közúti közlekedés biztonságát a járművezetői magatartás tekintetében közvetlenül érintő rendelkezéseknek érdemes a KRESZ-ben maradniuk”.
Mindenképpen változik a sebességhatár, mert a most létező 5, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 130 km/h-s táblákból párat kidobnak majd. Ezek közül némelyiket eleve ritkán használják az útkezelők, de azt, hogy pontosan melyik táblák landolnak majd a kukában, még nem lehet tudni.
A használt táblák számának csökkentésével párhuzamosan változhatnak a sebességhatárok is. Eszerint az autópályákon gyorsabban hajthatnak majd a teherautók a 80-as korlát 90-re emelésével, miközben az ország legrosszabb állapotú, négy-öt számjegyű és lakott területen kívüli útjain a mostani 90-es maximumot lejjebb vihetik- írja a portál.
Állítólag leghamarabb egyes várakozási és megállási szabályok változhatnak, még az új KRESZ előtt, ezeket már idén megvizsgálják az NFM szakértői. Hogy pontosan miket és miért, azt nem árulták el.