Mily meglepő, ez a kezdeményezés is természetesen az Egyesült Államokból indult, de már itthon is ötödik alkalommal rendezik meg az ingyenes szállítás napját, amihez idén több mint 100 webáruház csatlakozott.
Az elv egyszerű: a webáruházak vásárlásainak mintegy felét azért szakítják meg, mert a vásárlók a szállítási költséget - amivel általában csak közvetlenül a fizetés előtt szembesülnek - túl magasnak találják. Felmérések ráadásul azt is kimutatták, hogy az emberek 90 százaléka hajlamos az előre eltervezettnél többet költeni, ha tudja, hogy a kiszállítás ingyen van.
Azt, hogy a hazai online kereskedelem egyre érettebbé válik, onnan lehet látni, hogy az utóbbi években megszaporodtak a mostanihoz hasonló, egynapos, kiemelt akciók. Az ingyenes szállítás napja mellett volt már internetes vásárlás napja és zöld hétfő is.