Arató András nyugdíjazott villamosmérnök 2011-ben robbant be köztudatba, miután néhány őt ábrázoló fénykép felkerült egy ingyenes stockfotó oldalra. Jellegzetes mosolya – mely mögött sokan eltitkolt fájdalmat látnak – miatt vált internetes mémmé, nevét, a „Hide the Pain Haroldot” is innen kapta. Harold, vagyis András, aki 74 évesen világszerte az egyik legnépszerűbb internetes mém-alany, a kezdeti meglepettség után viszonylag hamar megtanulta kezelni a népszerűséget. Amióta híres lett, szerepelt reklámokban, videóklipben és saját TED-talkja is van. Mém-nevére több mint 6 millió találat van az interneten.
Idén ősszel a Coca-Cola választotta zero termékéhez reklámarcnak. A televízióban futó Coke zero reklámból már tavaly megismert idős Mr Hadley „helyi megfelelőjeként” Harold/András is új, ismertelen dolgokba vág bele egy-egy minivideóban. Míg Mr Hadley motorra pattan és trambulinról ugrik le, miután életében először megkóstól egy cukormentes colát, addig magyar hősünk is többféle kalandra vállalkozik: kipróbálja a szélcsatornát, a búvárkodást, a jógázást, VR szemüvegen keresztül betekint a virtuális valóságba.
„Egyértelműen a szélcsatorna volt az, amelyiktől a leginkább tartottam, és ez volt egyúttal a legnagyobb kaland is. A búvárkodást korábban már próbáltam az Adrián és a Vörös-tengerben, de ez most kicsit más volt. A jógával most először tettem kísérletet” – mondta el Arató András aka Hide the Pain Harold. Bevállalós alkatnak tartja magát: evett már például csigát, békát, lóhúst, rénszarvast, nyers fagyott halat is, kirándult terepjáróval a sivatagban, csavarogott arab sikátorokban. „De kipróbálnám a sziklamászást, a siklóernyőzés, és talán még egy ejtőernyős tandemugrásra sem mondanék nemet” - tette hozzá.
Az új élmények láthatóan – ahogy a Coca-Cola reklám fiktív Mr Hadley-ját is – vonzzák a sikeres, mosolyáról-tekintetéről elhíresült férfit, akinek bakancslistáján még ott szerepel, hogy eljusson a norvég fjordokhoz és egy aktív vulkánhoz.
Hide the Pain Harold kalandjait összefoglaló „És Te próbáltad már?” videó itt megtekinthető. De hétfőtől érdemes nyomon követni a Coca-Cola Facebook oldalát is, ahol az egyes élményeket bemutató videó-posztok alatt az üdítőital-márka játékra invitál: a nyertesnek valóra válhat egy bakancslistás álma!