„Munkánk egyben a hivatásunk is” – interjú Pap Viktóriával, a Vasihazkezelo.hu vezető társasházkezelőjével

Szerző: (X) - Fotó: Bodorkós Máté • 2017. április 27., csütörtök •
Nem csak meghallják a lakók problémáit, de azonnal orvosolják is azokat.
„Munkánk egyben a hivatásunk is” – interjú Pap Viktóriával, a Vasihazkezelo.hu vezető társasházkezelőjével

Ha betérünk egy társasházba, akkor szinte azonnal szembetűnik, hogy mennyire foglalkoznak az épülettel. Gondolj csak bele, szívesen élnél egy olyan lépcsőházban, ahol nincs rendesen takarítva, nem égnek a folyosón a villanyok, omlik a vakolat a külső homlokzatról vagy a belső udvari rész rendezetlen? Mennyire éreznéd otthonosan vagy komfortosan magad? Ezekre a problémákra létezik gyors, és hatékony megoldás. Többek között erről beszélgettünk Pap Viktóriával, a Vasihazkezelo.hu vezető társasházkezelőjével.  

Pap Viktória vezető társasházkezelő-vasihazkezelo.hu

A tulajdonosok sokszor gazdátlannak érzik a házaikat. Hogyan tudtok megoldást nyújtani a problémáikra?

Lendületes, célorientált csapat vagyunk, akiknek fontos, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsanak. Meghalljuk a lakók kéréseit, rugalmasan kezeljük a problémáikat és maximálisan a tulajdonosok érdekeit képviseljük. Ez látszik abban is, hogy napi 24 órában elérhetőek vagyunk. Hétvégén, este, és éjszaka is felvesszük a telefont és reagálunk a felmerülő problémákra.

Emellett minden évben műszaki felmérést végzünk az általunk kezelt társasházakban, így tudunk a tulajdonosokkal előre tervezni azzal kapcsolatban, hogy milyen felújítási vagy karbantartási munkálatokat kell az adott évben elvégeznünk. Ezek a felmérések segítik a jövőbeni, hosszútávú együttműködést a házainkkal, hiszen a lakóközösségek kapnak tőlünk egy jövőképet, előre látják, honnan indulnak és hova juthatnak el a velünk való együttműködés eredményeként. Nem csak egy adott évvel foglalkozunk, pontosan ezért mutatunk alternatívákat és különböző pályázati lehetőségeket, pénzügyi konstrukciókat. Pénzügyi szempontból is tervezhetővé tesszük a társasház életét. Így láthatóvá válik a tulajdonosok részére, hogy hosszútávon mennyit takaríthatnak meg a korszerűsítések által és számunkra is fontos, hogy lássuk, nem csak a kötelező fenntartásért és a túlélésért dolgozunk. Közös célok, közös jövő. Ez a mottónk.

Hogyan indul a veletek való közös munka?

Minden esetben a tulajdonosok azaz a lakóközösség képviselői keresik fel irodánkat. Egy kötetlen beszélgetés keretében elmondják, milyen problémákkal küzd a társasház a mindennapokban, mi az, amin változtatni szeretne a lakóközösség, legyen az akár egy elmaradt felújítás vagy épp a napi pénzügyi nehézségek, mi pedig elmondjuk, hogy tudunk-e javítani a helyzetükön és ha igen, akkor pontosan miben lehetünk az Ő segítségükre. Sok esetben maga a jelenleg is regnáló Közös Képviselő keresi fel cégünket, azzal a szándékkal, hogy átadja a társasház képviseletét részünkre egy további közös együttműködés reményében. Ez a lépés meglepően hangozhat, de ha belegondolunk abba, hogy a mai felgyorsult világban milyen technikai, személyi feltételekkel, jogi, műszaki és pénzügyi háttérrel kell rendelkeznie egy lakóközösséget képviselő szervezetnek, akkor megérthetjük az Ő döntésüket. Sok múlik természetesen a lakók és a képviseletet ellátó személy összhangján, ezért bíztatjuk is a minket felkereső lakóközösségek képviselőit, hogy minél több kiváló referenciával és megkérdőjelezhetetlen szakmai hozzáértéssel rendelkező vállalkozást keressenek fel, kérjenek ajánlatot tőlük is. Mi hiszünk abban, hogy azok a vállalkozások, amelyek nem csak elvégzendő munkaként, hanem egyben hivatásként is tekintenek egy társasház képviseletére óriási segítséget jelenthetnek egy lakóközösség céljainak elérésében és a folyamatos innovációval utat tudnak mutatni a piac további szereplőinek is.

Mi a helyzet az újonnan épülő társasházakkal?

Fontos kiemelni, hogy az új építésű projektek esetében viszonylag korán megkezdjük az együttműködést a beruházóval és az új tulajdonosokkal. Az újépítésű társasházaknál gyakorlatilag az SZMSZ, illetve az alapító okirat előkészítésétől jelen vagyunk. Ez azért jó, mert az első perctől fogva ismerjük a ház adottságait és a tulajdonosok igényeit.

Hogyan tudtok segíteni azoknak a házaknak, ahol nem tudják megfizetni a nagyobb volumenű felújításokat?

Kiemelt figyelmet fordítunk a felújítási, korszerűsítési pályázatok figyelésére, legyen az önkormányzati vagy uniós pályázati forrás. Egy komplex felújítást - teljes hőszigetelés, nyílászárók cseréje, gépészeti felújítás - a legtöbb társasház saját forrásból képtelen lenne finanszírozni. Arra is nagy hangsúlyt fektetünk, hogy a lakóközösség igényeihez mérten a megfelelő kivitelező vállalkozást találjuk meg egy adott projekt esetében,

Mit jelent pontosan az E-ház online rendszer, és miben könnyíti meg a tulajdonosok életét? 

A 21. században minimum elvárás a tulajdonosok részéről, hogy akár az okos eszközeikről, telefonjaikról is bárhonnan és bármikor figyelemmel kísérhessék a saját tulajdonukhoz kapcsolódó pénzügyeik alakulását. Az E-ház online rendszerünk segítségével a nap 24 órájában, bármikor ellenőrizhetőek a befizetések, az előírások, a számvizsgáló bizottság tagjai pedig folyamatosan látják a társasház könyvelését és tájékozódhatnak a napi ügyekkel kapcsolatban. Gondolva az idősebb korosztályhoz tartozó tulajdonosokra az online rendszerünk mellett természetesen megtartottuk a hagyományos formákat is, ami azt jelenti, hogy előre egyeztetett időpontban a számvizsgálók és a tulajdonosok bármikor betekintést nyerhetnek és  ellenőrizhetik a társasház könyvelését és dokumentumait vagy a követeléskezeléssel kapcsolatos lépéseket.

Egy közösség életében nagyon fontosak a lakógyűlések is. Hogyan zajlanak ezek nálatok? 

Szerencsére az általunk kezelt társasházakban inkább a jó hangulatú közgyűlések a jellemzőek. Minden esetben alkalmazkodunk az általunk képviselt lakóközösség igényeihez és akár a lépcsőházi külön helységben, akár egy külső helyszínen  - például cégünk irodájában – is képesek vagyunk egy közgyűlés levezetésére. Az egyik általunk kezelt társasházban például annyira családias a hangulat, hogy erre az egyik tulajdonos lakásában szokott sor kerülni.

Sok lépcsőház nincs rendesen tisztán tartva. Ezt, hogy tudjátok kezelni, ebben hogy tudtok segíteni a lakóknak?

Ezt a kérdést kiemelten kezeljük, mivel tudjuk, hogy a társasházak életében komoly problémát jelent a megfelelő tisztaság fenntartása, a takarítás a lépcsőházban, illetve annak hiánya. Kollégámmal Handler Tamással, a vasitakaritas.hu üzletág vezetőjével, már az előzetes felméréseknél látjuk, hogy miben tudjuk segíteni a társasház lakóit és minden lakóközösség részére személyre szabott ajánlatot készítünk. A kulcsszó itt is a minőségi szolgáltatás és az ügyfélközpontú gondolkodás.

Handler Tamás üzletág vezető - vasitakaritas.hu

Miért működik ez nálatok jobban, mint máshol?

A lépcsőházi rendszeres vagy alkalmi takarítások, a kertek gondozása, zöld területek ápolása mind a feladataink közé tartozik. Komplex szolgáltatásokban gondolkodunk és nem csak társasházakat kezelünk, tisztán is tartjuk őket és óvjuk az állagukat. Pontosan azt tesszük, ami egy tettre kész és fiatal csapattól elvárható. Hiszünk a hosszútávú munkakapcsolatokban és tudjuk, hogy azt csak és kizárólag minőségi munkával lehet fenntartani. Erre törekszünk nap mint nap.

Vasihazkezelo.hu

Ügyfélfogadás

Hétfő-péntek: 9-17 óráig

Telefon

+36 94 452 - 972

+36 70 409 26 62

info@vasihazkezelo.hu
vasihazkezelo. hu
9700 Szombathely, Hollán Ernő u. 13.

 

kapcsolódó galéria


közösség

további frisss

lap tetejére