Egyes helyeken már októberben megkezdődött a roham a Mikulás-csomagok, illetve a karácsonyi meglepetések beszerzésére. Ehhez igazodnak a boltok, a televíziós reklámok és műsorok is. Bizonyára a legtöbben nagyon várták ezt a felhajtást, de nem mindenki tud ezzel azonosulni. Íme néhány érv, amely az év végi őrület ellen szól.
Reklámok:
Mindenből árad a szeretet, ami igaz a reklámokra is. A televízióban, utcai hirdetőtáblán ugyanazok a hatásvadász, érzelmektől túlcsorduló klipek, plakátok csábítanak vásárlásra. Ettől viszont hamar csömöre lesz a legtöbb embernek és a háta közepére sem kívánja az ünnepet.
Fenyőfa:
Beszerzés, megvásárlás, a fa forma, méret, ár, faragás, karácsonyfa talp, beállítás, díszítés, itatás, tüske hullás, takarítás, kidobás... Kész tortúra. Nem csoda, hogy vannak, akik már a műfenyő beszerzését részesítik előnyben. Persze lehet vitatkozni melyik jobb alternatíva?!
Zene:
Miben hasonlít a televízió és a bevásárlóközpont? Decemberben leginkább a zenei választékban. Az unalomig ismételt klasszikusok Szenteste meghitté varázsolta az ünnepet. Azonban az utóbbi években hetekkel korábban megutáltatják a legszebb karácsonyi dalokat. Elég csak Mariah Carrey vagy épp a Wham klasszikusára gondolni.
Vásárlási láz:
Sikerült az utóbbi időszakban tömeghisztériává gerjeszteni a bevásárlást. Az utolsó percekben is érkeznek a pénzüktől megszabadulni készülő emberek. Eredmény: óriási dugó a városban, parkolóhelyek keresése hosszú perceken keresztül, kígyózó sorok a hentespultnál vagy a pénztár előtt.
Zabálás:
Mindenki panaszkodik, hogy mennyi vesződséggel jár az ünnepi menü megálmodása, elkészítése. Karácsony után pedig a súlyfelesleg miatt panaszkodunk. Mennyi pénzt és energiát ölünk ebbe a pár napba. Kész anyagi csőd...