Az elképzelés végtelenül egyszerű. Halad az autós egy közlekedési lámpa felé, közben kb. 100 méterről a szélvédőre telepített kütyü jeleket küld a lámpának, hogy az váltson zöldre. A lámpa pedig engedelmeskedik, feltéve, hogy épp más nem jár arrafelé, vagy épp nem halad át a csomóponton. Ez egyben az első nagy kérdés is, hogy mi történik, ha egyszerre, több irányból érkeznek járművek ugyanabba a kereszteződésbe.
Ne legyünk azonban ünneprontók mindjárt az elején, azért ha sikerül megvalósítani az elképzelést, annak számtalan előnye lehet. A tesztüzem alapján Phil Blythe, a Newcastle-i egyetem professzora, az ötlet kitalálója állítja, hogy nem csak üzemanyagot tudunk spórolni a módszerrel, de a megtett út is átlagosan 10 százalékkal rövidül. Az autóban lévő, a lámpával való kommunikálást végző műszer kijelzőjén az is megjelenik, mekkora sebességgel ideális a továbbiakban haladnunk.
Angliában oly mértékben komolyan foglalkoznak a kérdéssel, hogy nem csak a North East Ambulance betegszállító részlege, de a Highway Agency is részt vesz a tesztekben. Ez utóbbi ügynökség igaz, csak egy hatmérföldes távon, de már most önvezető autókkal dolgozik. És ez a találmány lényege. Egyre több autógyár célként tűzte ki az olyan járművek fejlesztését, amelyek maguktól, tehát emberi beavatkozás nélkül képesek két pont közti távolságot megtenni. Amennyiben ez a jövő, akkor a közlekedési lámpát irányító berendezés is biztosan része lesz az autózásunknak. Hogy aztán ennek mennyire örül az autós társadalom azon nem elhanyagolható része, akik imádnak vezetni, az persze már egy másik kérdés.