Képtelen munkakörök a világ minden tájáról

Horváth Maja, elet-erzes.blog.hu • 2015. szeptember 30., szerda •
Mindegyik valós, bár egyikről sem könnyű elhinni.
Képtelen munkakörök a világ minden tájáról

Rendszámtábla-eltakaró Iránból

Irán fővárosa Teherán, ahol a többi óriási világvároshoz hasonlóan rengeteg az autó. A környezetszennyezés és egyáltalán, a működtethető közlekedés okán bevezették, hogy bizonyos napokon csak a páros, vagy csak a páratlan rendszámú gépjárművek közlekedhetnek. Ez a megoldás más metropoliszban is működik, de van egy lényeges különbség.

A találékony irániak ugyanis azért, hogy megússzák a büntetést, de mégis autózhassanak bármilyen rendszámú is a gépjárművük, letakarják autóik rendszámtábláját. Miután az ellenőrzés automatizált, tehát csak bizonyos pontokon fontos a megfelelő rendszám, az ellenőrző helyek előtt vállalkozó szellemű emberek várják a nem megfelelő rendszámos autókat és pár pillanat alatt letakarják az azonosítót.

Bicikli-kiemelő Hollandiából

Mint tudjuk, Hollandia a kerékpárosok hazája. Rengetegen közlekednek drótszamárral, tökéletesen ki vannak építve a bicikli utak, megfelelő a tárolás/parkolás lehetősége is. Igen ám, de valamiért a hollandoknál kialakult az a szokás, hogy a használaton kívüli bicajaikat vízbe dobják. Ebből következik az a munkakör, aminek lényege, hogy a vízbe hajított kerékpárokat ki kell emelni a csatornákból. Állítólag nem is keresnek rosszul a bicikli-kiemelők, úgyhogy egy keresett munkakörről van szó.

Zebrák Bolíviából

Megint csak a fővárosról van szó, La Pazról. Ahol úgy gondolták, a gyalogátkelőhelyeken való áthaladás nem egyszerű feladat, ezért a város hivatalos segítőket fizet meg. Olyan embereket, akiknek más dolguk nincs, mint hogy segítik a többieket, hogy biztonságban a túloldalra jussanak. Az egyetlen furcsa a történetben, hogy munkájuk közben valamiért zebra ruhát kell viselniük…

Metróba tuszkoló Japánból

Már szinte réginek mondható az a foglalkozás, amit Tokióban a metróvállalat talált ki. A túlzsúfolt forgalom ellenére úgy próbálják meg  működtetni a közlekedést, hogy külön embereket alkalmaznak, akiknek az a dolguk, hogy betuszkolják a lehető leggyorsabban az utasokat a szerelvényekbe. A kiszállás ezek szerint nem jelent problémát, a beszállást meg jó pár éve extra emberi erővel gyorsítják meg.

WC-felügyelő Kínából

De nehogy azt higgyük, csak általános megfigyelésről van szó! Sencsen tartományban ugyanis az jelentette az egyik legkomolyabb problémát, hogy egyesek nem rendeltetés szerűen használták a nyilvános wc-ket. Azaz nem sikerült beletalálniuk a megfelelő helyre. Ezért amúgy komoly büntetés is jár, 100 jüan, azaz 4.500 forintot kell a pontatlan delikvensnek bírság címén befizetnie. És hogy pontosan kiszűrjék, ki a renitenskedő egyén, azért fizetnek embereket, hogy figyeljék a wc használókat, ki az, aki „mellé lő”.

Hattyúszámláló Angliából

Egyes angliai megyékben (Middlesex, Surrey, Buckinghamshire, Berkshire, és Oxfordshire) van egy olyan hagyományos munkakör, melyben a hattyúkat számlálják minden évben (igaz, nem folyamatosan, csak júliusban).

A helyzet az, hogy egy, a 12. századig visszanyúló ősi hagyományról van szó, amit végül 1482-ben, IV. Eduárd uralkodása idején iktattak törvénybe. Értelme annyi volt, hogy a hattyúk hagyományosan az uralkodó tulajdonát képezték, ezért kellett megszámlálni és megjelölni őket. Ma már ennek nyilván inkább környezetvédelmi okai vannak.

közösség

további frisss

lap tetejére