Óriási karriert fut be a világ szinte valamennyi országában a pár éve megjelent szelfibot, melynek lényege, hogy a kezet megnyújtva, kicsit távolabbról készíthetünk magunkról fotót valamely számunkra fontos környezetben, vagy személlyel. A szelfibot boom hihetetlen méreteket ölt, szinte bárhova megy az ember, bármilyen nevezetességhez, fesztiválra, vagy eseményre, biztosan összefut szelfibotot használókkal. Így van ez Japánban éppúgy, mint Európában, vagy az Egyesült Államokban egyaránt.
Az eleinte tényleg jópofának tűnő találmány legalább annyi ember számára vált idegesítővé közben, mint amennyien nem tudnak nélküle létezni. Különösen turisták által intenzíven látogatott helyszíneken valós probléma, hogy míg a remek kiegészítőt használó élete képére készül, próbálgatja a lehető legjobb beállítást, addig a környezetében tartózkodók udvariasságból próbálnak kikerülni a lencse fókuszából. A gond akkor kezdődik, ha adott időben és helyen többen is vannak, és gátolják egymás szabad mozgását.
Amerikában például már több múzeum, így a New York-i Metropolitan, vagy a washingtoni Smithsonian intézet ki is tiltotta a szelfibotot. Igaz, ők továbbra is buzdítják a látogatókat jó sok szelfi készítésére és a botot csupán biztonsági okokból nem engedélyezik. Azonban két ikonikus, nagy fesztivál, a chicagói Lollapalooza, és a Coachella a rendezvény területére már a behozatalát is megtiltotta eme nélkülözhetetlen használati tárgynak.
Aric Arnee és Justin Crowe, a szelfikar kitalálói meglehetősen érdekes érvvel nyomatékosították fejlesztésük értelmét: „A bot helyetti kar látványából a külvilág egyértelműen egy boldog, kiegyensúlyozott párkapcsolatban élő emberre gondol majd.” Hát, kicsit amerikainak tűnik a gondolatmenet, de a gyakorlat majd megmutatja. Ki tudja, lehet, hogy pár hónap múlva mindenütt különféle test nélküli karokkal fogunk találkozni lépten-nyomon. Bizarr látvány lesz, az biztos.