Kevés idegtépőbb dolog van egy autós számára a hétköznapi közlekedés során, mint állni és várni egy-egy kereszteződésben, hogy
a; ki lehessen már kanyarodni balra
b; méltóztasson már elindulni az előttünk álldogáló és nyilvánvalóan rendkívül félénk autós
c; …..ha ki méltóztatta volna tenni az indexét, már rég kikanyarodtam volna
d; legyen már újra zöld, ha már egyszer egyáltalán nem tűnik úgy, hogy össze vannak hangolva a lámpák
e; legyen már újra zöld, ha már egyszer húsz másodpercig tart összesen a szabad jelzés
f; fogyjanak már el az autók, az nem létezik, hogy pont most kell mindenkinek erre jönnie…
és a sort még lehetne folytatni.
Sajnos, vagy hála Isten, egyre többen autózunk, egyre többen döntünk úgy, hogy nem csak esős napokon vesszük elő a gépjárművet, egyre többeknek kell használni autót a munkavégzésükhöz, és úgy általánosan, egyre több autó van forgalomban Szombathelyen is. Ez önmagában nem lenne probléma, ha az úthálózatunk egy-két kivételtől eltekintve nem lenne pontosan ugyanolyan, mint 20-30 évvel ezelőtt. Amikor nagyságrendileg kevesebb autó koptatta az aszfaltot. Fontos és hatásos fejlesztés volt a Brenner Tóbiás körút, a körgyűrű megépítése, vagy a körforgalmi csomópontok létrehozása.
Ugyanakkor az is teljesen világos, hogy a jelen állapot egyre kevésbé tartható több szombathelyi kereszteződésben, mert már így is – és nem csak a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban – sokszor fordul elő, hogy az autós hosszú perceket kénytelen várakozni egy egyszerű kikanyarodásnál, vagy lámpás kereszteződésnél. Ami egy világvárosban hétköznapi dolognak számítana, csak épp a mi kis vidéki városunkban teljesen „testidegen”. Nehéz ehhez hozzászokni, különösen úgy, ha az autós ilyen esetekben azonnal közlekedési szakemberré válik, és egy perc alatt meg tudná oldani a problémát, ha döntés helyzetben lenne – gondolja. És valószínű tényleg sok igazság lenne egy körkérdés eredményében, de azért ördöngösségnek semmiképpen nem nevezhető a választható megoldás.
Mert vagy körforgalmat kéne építeni, vagy közlekedési jelzőlámpákat kellene felszerelni az adott helyre. Összegyűjtöttük, szerintünk hol lenne mindenképpen szükséges a változtatás. Természetesen a lista minden bizonnyal tovább bővíthető. Fotósunkat szándékosan a legkevésbé forgalmas, kora délutáni órákban kértük meg a felvételek elkészítésére, hogy ma még más munkát is el tudjon végezni...
Kiskar utca - Hollán Ernő utca kereszteződése
Dolgozók útja - Kassák Lajos utcai kereszteződés
Szent Flórián körút - Jáki út kereszteződése
Aranypatak utca – Dolgozók útja találkozása – balra néha lehetetlen kikanyarodni
Váci Mihály út - Paragvári utcai kereszteződés
Szűrcsapó utca – Paragvári utca találkozása
Gagarin út - Bartók Béla körút – Jégpince út, minden irányból
Jókai út - Nárai út kereszteződése
Károly Róbert utca - Szent Flórián körút - Sorok utca kereszteződése
Bocskai István körút és a Semmelweis utca kereszteződése
Zanati út – Varasd utca kereszteződése (Tesco, Homa Center)