Górcső alatt a Volvo újdonsága, az XC90

Horváth Maja, fotó: Tóth Arnold, volvocars.com • 2015. június 30., kedd •
Már megjelenésében is tekintélyt követelő, feltűnően nagy a megújult terepjáró, mit jelent a teljes megújulás?
Górcső alatt a Volvo újdonsága, az XC90

Múlt héten ért véget a Frisssfm 97.7 júniusi kampánya a Nagy roncskvíz 2015. Fő támogatóként az Alpok Autó Kft. által forgalmazott vadonatúj Volvo XC90-et üdvözölhettük. Nézzük meg egy kicsit közelebbről, miben is újult meg a svéd autógyár legsikeresebb terepjáró modellje, mit is jelent, hogy minden ízében új autóról van szó.

Hazafi László, az Alpok Autó Kft. ügyvezetője volt segítségünkre, aki múlt pénteken, a Roncskvíz nyereményjáték ajándékainak sorsolására a Fő téren összegyűlt érdeklődőknek is fáradhatatlanul áradozott új büszkeségükről. Hozzá kell tenni jogosan, ugyanis már vevőre talált 25db XC90-es csak Szombathelyen, közülük a legtöbben nem is látták még az autót, úgy rendelték meg.

 

Ennyire meggyőző a forma és a technikai tudás?

Az XC90-es modelljét 2003-ban mutatta be először a Volvo, azóta habár két ráncfelvarráson is átesett az autó, igazán most beszélhetünk egy teljesen új generációról. A 2015-ös XC90 lényegesen nagyobb, mint az elődje volt, annak ellenére, hogy ez a külső méretekből annyira nem látszik, mint a belső tér növekedéséből. Jóval nagyobb a csomagtartó és a hátsó sorokban is lényegesen kényelmesebben nyújtózhatunk el, mint korábban. Ránézésre is gyönyörű az autó, többféle színben is meg lehet tekinteni szalonunkban, szerintem ha valaki elolvasta előre, milyen technikai jellemzőkkel fog bírni, nem lehetett nehéz a megrendelés mellett dönteni.

 

Annyira sok az újdonság?

Gyakorlatilag ez az autó mindent tud. A jelenleg az autós piacon kapható szinte valamennyi extrával rendelhető, sok olyan újdonsággal is, biztonsági elemekkel ami vagy világ-elsőként került beépítésre személyautóba, vagy csak a korábbi modellhez nem volt kapható. Szerintem mindennél fontosabb összességében, hogy jelenleg az XC90 kategóriájának egyik 

legnagyobb, és legbiztonságosabb modellje. Ebben nagy része van a bór-acélból készült karosszériának, mert ez az anyag rendkívül kemény, de egyben nagyon könnyű is. Több, mint 300 kg-mal kisebb az új modell súlya elődjénél úgy, hogy közben nagyobb is lett és több extrával is rendelhető. Most nagyságrendileg 2 tonna az összsúly, ami egy ekkora gépjármű esetében kiugróan alacsony szám.

 

Milyen extrákat rendelnek leginkább a vásárlók?

A motorválaszték terén 190-től 400 lóerőig több változatot is kínálunk. A legerősebb hybrid hajtású. Bárhova nézünk, mindenütt rendkívül meggyőző számokba, adatokba botlunk. Kapható az autóhoz Intellisafe Pro csomag (ACC, sávban tartó, köv.táv.ra figyelmeztető, sorkövető asszisztens, holttérfigyelő, kitolatást segítő), LED fényszórók, légrugózás, 360 fokos kamera, 22 collos kerék, 1300 Wattos Harman Kardon alapú, Bowers & Wilkins csúcs hifi, head-up display, hűthető-fűthető masszázs ülések,  és sorolhatnám. Mindenki teljesen a saját ízlésének megfelelően állíthatja össze az autót, ami nálunk 5 és 7 személyes kivitelben kapható.

 

Akkor nincsenek kifejezett sláger-extrák?

A biztonság mellett a  szép, nagy kerék mindenkinek fontos és szükséges is egy ekkora autóhoz. A klíma is külön kezelhető elöl, középen és hátul is. Jelentősen befolyásolja a minőség érzetet a bőrbevonatú műszerfal, vagy a légrugózás. Sokan kérték a nagy tetőablakot is, ami gyakorlatilag a normális másfélszerese, teljesen világossá teszi a belterét az autónak. Igazi 21. századi hangulatot biztosít az utastérben a teljesen led alapú világítás, ez egyébként a külső lámpákra is igaz.

 

Növekszik a környezettudatos, ezért a hybrid iránt érdeklődők száma?

Nálunk majd csak ősztől lesz kapható az elektromos hajtással is rendelkező változat, aminek érdekessége, hogy akár 40 km-t is meg tud tenni a robbanómotor segítsége nélkül. Egyébként csak négyhengeres blokkok szerepelnek a kínálatban, nyolcsebességes váltóval kiegészülve. Az összkerékhajtás induláskor mindig aktív, később , ha nincs rá szükség átvált két kerék hajtásra, ezzel jelentősen spórol az üzemanyag fogyasztással. Aztán ha úgy alakul, a másodperc töredéke alatt aktivizálja a biztos tapadást jelentő összkerékhajtást.

 

Miben számít világ-újdonságnak az XC90?

Elsősorban a biztonság terén elért kiemelkedő eredményekben. A biztonság terén vagyunk a legbüszkébbek  a Volvo mérnökeire. A gyár kinyilvánította, hogy az a célja, hogy 2020-tól egyetlen Volvo-ban utazó se szenvedjen súlyos, vagy halálos kimenetelű balesetet.  Ennek megfelelő intenzitással zajlanak a fejlesztések. Az IntelliSafe filozófia lényege, hogy intelligens vezetőt támogató megoldásokkal, valamint aktív és passzív biztonsági rendszerekkel kényelmesebbé, és biztonságosabbá tegyék a mindennapi autózást.

 

Fel lehet sorolni ezeket a fejlesztéseket?

Az XC90 szériában, tehát felár nélkül tartalmazza az alábbi biztonsági elemeket: CITY SAFETY 4.0 rendszer, ami 50 km/ó alatt vészfékez az ütközés elkerülése vagy erejének csökkentése érdekében gyalogosok vagy kerékpárosok észlelésével is, baleset utáni automatikus fékezés a többszörös ütközések elkerülése érdekében. Ezek mellett fontos a  biztonsági rendszer útelhagyás esetére, gépjármű fékezési vezérlőegység, amely magában foglalja az ABS, fékasszisztens, elektronikus fékerő-elosztó; készenléti fékrendszert, sávelhagyásra, ütközésre és elalvásra figyelmeztető rendszer táblafelismerővel és adaptív fényszóróval, valamint ROPS  védelmi rendszer borulás esetére RSC borulási stabilizáló rendszerrel.

 

Ha jól tudom, a kamerarendszernek is különleges képességei vannak.

Így van, nem csak a kereszteződésben lát oldalra, és tud 360 fokban is látni, sávban tart és van gyalogos-, kerékpáros felismerő része, de azt is felismeri, ha várhatóan akár hátulról nekünk fog ütközni egy másik gépjármű. Ekkor az övek feszítésével és a fékek aktiválásával előkészíti az autót a bajra, hogy minél jobban megkíméljen minket, minél nagyobb mértékben csökkenjen a sérülés veszélye.

 

A kizárólag Led világítás mellett fontos a digitális belső is, de tényleg képes az autó saját maga beparkolni bárhova?

Igen, a parkolást nem csak segítő, de kivitelező funkcióval van ellátva az XC90. Szemben a más autókban működő hasonló rendszerekkel ez az autó merőlegesen is be tud parkolni egy helyre. Meg természetesen ki is áll, ha indulni készülünk, és még a kitolatásnál a keresztirányú forgalomra is figyel.

közösség

további frisss

lap tetejére