150 éve indult a városi tömegközlekedés Szombathelyen, ugyanis 1865. szeptember 21-én a Széchenyi utca 15. elől indult és a Vasútállomás elé érkezett az első omnibusz. A Szombathelyi Szépítő Egyesület, a Vas Megyei Tudományos Ismertterjesztő Egyesület, a Vasi Múzeumbarát Egylet valamint a város összefogásával emléktáblát állítottak, Kalocsai Péter közlekedéstörténész iránymutatása alapján.
Az avatón korabeli rendeletekből és újságcikkekből részleteket olvastak fel, majd megtudtuk, évszázadokon át a gyalogosokon és a lovasokon kívül a fogatolt járművek vettek részt a városi közlekedésben. A mai taxik elődjei a bérkocsik voltak, ám ezeket nem tudta mindenki megfizetni, így olyan eszközt kellett találni, ami olcsón, tömegesen tudja szállítani a polgárokat. Így jött akkor képbe a társaskocsi vagy ismertebb nevén az omnibusz, ami a Fő teret kötötte össze a Vasúttal.
Mi már csak a regényekből, a filmekből és egy népszerű dalból ismerjük ezt az utazási módot. A kétfogatú omnibuszok lehettek egy, de kétszintesek is és nagyságuktól függően hat, huszonnégy személy szállítására voltak alkalmasak. Kezdetben megállóhelyeket sem létesítettek, az utasok menet közben bárhol megállíthatták a menetrend szerint közeledő kocsikat, ha le vagy éppen felszállni akartak. Ez volt a városi tömegközlekedés kezdete, ami nagyjából egyidős a vasút megindulásával.
A város fellendülésének nagy korszaka Éhen Gyula polgármestersége idején kezdődött, 1895-1902 között. Ekkor látták el az utakat szilárd burkolattal, majd új közlekedési eszközként megjelent a villamos. A villamos a vasútállomást közötte össze a városközponton keresztül a Kálvária templommal.
Az emléktáblát Takátsné Tenki Mária, a Jogi és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága elnöke avatta végül fel.