Forma1: startol a 31. Magyar Nagydíj (1.)

SzR-hungaroring.hu-nso.hu - Fotó: gphirek.hu, tutihonda.hu • 2016. július 21., csütörtök •
A hétvégén rendezik a Forma1 Pirelli Magyar Nagydíjat.
Forma1: startol a 31. Magyar Nagydíj (1.)

Sorozatunk első részében a pályáról, a jegyárakról, a pálya megközelítéséről és a Hungaroringre történő kilátogatás feltételeiről olvashatnak. 

A klasszikus pálya
Az alcímben szereplő jelzőt az utóbbi években kapta meg vagy inkább érdemelte ki a Hungaroring. A három évtizede felépített pálya akkoriban azért számított kuriózumnak, mert az első volt a vasfüggöny mögött, ma pedig azért, mert a harmadik azon pályák sorában (csupán Monte-Carlo és Monza előzi meg), amelyek folyamatosan szerepelnek a versenynaptárban. 
A Hungaroring az esztendő legjelentősebb eseményét, a pálya 30. születésnapját, és a 31. Magyar Nagydíjat éli. 

Ma már történelem, de annak idején nagy tettnek számított (s alig akad hasonló példa a nagyvilágban), hogy a Hungaroringet rekordidő, nyolc hónap alatt építették fel, ennek köszönhető, hogy 1986. augusztus 10-én megrendezték az 1. Magyar Nagydíjat. 
A pályát ezután kétszer építették át – először 1989-ben (a hármas sikánt kivették a pályavonalból), majd pedig 2003-ban. Utóbbi már nagyobb változtatás volt: meghosszabbították a célegyenest, változott az egyes és a 14-es kanyar. A pálya hossza eredetileg 4014 méter volt, majd 3975-re csökkent, s több mint tíz éve már 4381 méteres pályán száguldanak a világ legjobb autóversenyzői. 
A pálya poros, a verseny forró – ezt említi először, akit a magyar viadalról kérdeznek. Majd közvetlenül ezután hozzáteszi: a pilóták szempontjából ez a szezon egyik legnehezebb megmérettetése. Nagy kihívás nyerni a technikás, kanyargós, egyenesekben nem bővelkedő pályánkon – a jelenkor egyik legjobb versenyzőjének, Sebastian Vettelnek például 9 évre volt szüksége ahhoz, hogy 2015-ben bevegye a Hungaroringet. 
A sok modern, uniformizált pálya között a Hungaroring a hagyományt képviseli – a klasszikus stílust, amely mára igenis felértékelődött. A versenyzők, a csapatok szeretnek idejönni. 
A pályát újraaszfaltoztuk, újak a rázókövek, és ez a tervezett fejlesztéseknek csak az első lépése – mondja Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, akit kétszeres olimpiai bajnokként és az olimpiai bizottságban is tevékenykedő vezetőként  lenyűgöz az a profizmus, amit a csapatoktól lát. Azt mondja a Formula–1-es mezőnnyel és stábtagokkal egyértelmű és jó együtt dolgozni – egyszerűen azért, mert lehet velük haladni. 
„Itt mindenki nagyon fegyelmezett, alapvetően az autósport is az. Másrészt profizmust igényel az is, hogy tudjuk, részesei vagyunk a világ legnézettebb, ha nem a legnézettebb versenysorozatának, ami a pilótákat ugyanúgy kötelezi, mint a rendező országokat” – teszi hozzá Gyulay. 
Bár a túraautó-világbajnoki futam magyar versenye, a német túraautó bajnoki futam vagy éppen a kamionos Európa-bajnokság majdnem akkora kihívást jelent, mint az F1 (és a WTCC majdnem ugyanannyi nézőt is vonz), a 31. Magyar Nagydíjra készülő Hungaroring csapata nem csupán a pálya falain belül hasznosítja az elmúlt évtizedekben megszerzett tapasztalatát. A Budapest belvárosában megtartott Nagy futam azokhoz is közel viszi a száguldó cirkuszt és a motorsportot, akik talán nem jutnak el a Hungaroringre, a Red Bull Air Race megrendezése pedig abszolút a pálya profiljába illik, hiszen tulajdonképpen ez is Formula–1 – csak éppen a levegőben. 

Visszatérve még a Magyar Nagydíjra. Mindenképp meg kell említeni, hogy a hazai verseny az elmúlt évtizedekben sohasem volt veszélyben, sőt, egyszer (2002-ben) elnyerte az Év versenye díjat is, amelyet a nemzetközi szövetség év végi gáláján adtak át. 
A pálya történetének szerves része, hogy a Hungaroringen első magyarként az utóbb tragikus versenybalesetben elhunyt Kesjár Csaba száguldott Formula–1-es autó volánja mögött (1987-ben tesztelte a Zakspeedet), és itt teljesítette pályafutása első Formula–1-es futamát Baumgartner Zsolt (2003 – Jordan), aki Ralph Firman balesete és sérülése után jutott hozzá a nagy lehetőséghez, és a következő évben teljes szezont futott a Minardinál. 
Jelenleg nincs magyar pilóta a Formula–1-es világbajnoki sorozatban, a versenynaptárban viszont már évtizedek óta meghatározó szerepet játszik a 2021-ig élő szerződéssel bíró Magyar Nagydíj.
És, ha már ismerjük a pályát és szerelmesek vagyunk az autósportba, akkor vegyük meg a jegyünket!

Jegyek, árak
A teljes hétvégére szóló felnőttjegyek tribüntől függően 90 és 450 euró (28 300–141 600 Ft) közötti árkategóriában kaphatóak. A teljes hétvégére szóló, 14 éven aluliak belépésére jogosító gyerekjegyek tribüntől függően 45 és 225 euró (14 150–70 800 Ft) közötti árkategóriában kaphatóak.


Jegyeket online is rendelhet, és a Hungaroring 1-es kapujában felállított „Reservation desk" feliratú pavilonban, nyitvatartási időben csütörtöktől a PDF Voucher bemutatásával veheti át a tiketteket. (Nyitva tartás. Csütörtök: 11.00–18.00, Péntek és szombat: 7.00–18.00, vasárnap: 7.00–14.00.). Ha már rendelkezik jeggyel, érdemes elindulni a Hungaroringre. 

A pálya megközelítése
Mogyoród központjába a község HÉV-megállójából (az Örs vezér térről indul a H8-as járat), valamint a budapesti Árpád hídtól is rendszeres buszjáratokat indítanak. A mogyoródi Templom úti megállótól gyalogosan lehet eljutni a Hungaroring bejáratáig.  
Autóval, ha rendelkezik matricával, az M0-son megközelíthető M3-asról a jelzésnek megfelelően a 20. kilométerkőnél kell lehajtani a pályáról. A táblázásnak megfelelően a Hungaroring versenypálya Mogyoród községen keresztül érhető el. Ha nincs matricája, a 3-as főúton Kerepes vagy Mogyoród felől közelítheti meg a pályát, vagy a 2-es főutat Dunakeszinél elhagyva Fóton át. Ezeken a mellékutakon érdemes dugóra számítani.
Parkolás: a nagydíjra szóló minden tribünjegyhez ingyenes parkolóhely jár, amíg van szabad parkolóhely. Ha már odaért a Hungaroringre, az alábbi szabályokat érdemes betartani!

A Hungaroringre történő látogatás feltételei 
A látogatók biztonsága érdekében a Promoter a bejáratnál bárkit indoklás nélkül megmotozhat. A motozást megtagadó személyek belépését a Promoter megtagadhatja vagy eltávolíthatja a Helyszínről.
A helyszínre és a parkolók területére állatot bevinni tilos. Továbbá tilos a felsorolásban szereplő tárgyak helyszínre történő behozatala: kés, tűzijáték, könnygáz, duda, jelzőfény, fegyver, veszélyes eszközök, lézer eszközök, üveg, üveg edény és bármilyen más tárgy behozatala, amely fegyverként használható és/vagy a közbiztonságot veszélyezteti. A fenti felsorolásban szereplő tárgyak bármelyikével érkező látogató belépését a Promoter megtagadja.
A rendezvény látogatója az eseménnyel kapcsolatban semmilyen hang-, kép-, audio-vizuális felvételt nem hozhat létre, nem tárolhat, nem rögzíthet, nem küldhet tovább és semmilyen információt vagy másfajta adatot, beleértve a hivatalos időmérést, eredményeket, teljesítményt, időjárást vagy versenyirányítási adatot nem tárolhat, nem rögzíthet vagy továbbíthat. Tilos a rendezvény helyszínére minden olyan eszköz behozatala, amely a fenti cselekményeket lehetővé teszi. Személyes elektronikai eszközöket (köztük kamerát, mobiltelefont és más kézi kommunikációs eszközt) csak abban az esetben lehet a versenypályára bevinni, ha minden a Rendezvényen felvett, eltárolt felvételből származó vagy származtatható felvétel, adat, kép - beleértve fotót és álló képet - felhasználása kizárólag személyes/privát/nem kereskedelmi célra történik.

A hivatalos program ma 17 órakor a boxutca meglátogatáséval kezdődik, ezen egyébként a 3 napos Grand Prix-jegyek tulajdonosai vehetnek részt, az első szabadedzés pénteken 10 órakor lesz. 

közösség

további frisss

lap tetejére