Gyakran megesik, hogy az autógyártók valami furcsa, ám jópofa dolgot - Easter Egg-et - építenek be az autóikba. Ezeket tényleg bárhol kereshetjük, hiszen rejtett cuccok, de amikor megvan, utána kicsit jobban fogjuk szeretni a gépet.
Persze, ezek titkos helyek, nem írják bele a prospektusokba, gyakran még a kereskedők sem tudnak róla. A Hondánál pedig az helyzet állt elő, hogy sokáig a cégen belül is csak a tervezők és az összeszerelő munkások tudtak a 10. generációs Honda Civic középkonzoljába rejtett apró kis dizájn elemekről.
Aki belevágna a nagy keresgélésbe, annak egy 2016-os, vagy egy 2017-es Honda Civic szedánt, vagy Coupé EX-et, esetleg 2016-os Civic Touring szedánt kell találnia, mert csak ezekben van ilyen "extra". Az Egyesült Királyságban gyártott Civic hatchback sajnos nincs ezek között, szóval, akinek ilyenje van, annak van egy rossz hírünk.
De, vissza az Easter Egg-hez, ami a középkonzol tárolójának gumi alátétjének az alsó felén található. A dombornyomott minták a Honda verseny- és mérnöki sikereit hivatottak ünnepelni, igaz, hogy előbbiből a Forma 1-ben azért elég kevés jutott az elmúlt időszakban.
Az első változaton a Honda RA106-os Forma 1-es gép szerepel, amit még Jenson Button vezetett 2006-ban, amikor a gyár önálló csapatként tért vissza a száguldó cirkuszba (előtte 1968-ban szerepeltek utoljára). Felette kapott helyet a Honda S800-as sportkocsi, ami GT-1 kategóriában nyerte meg a suzukai hosszútávú futamot, szintén 1986-ban. Mögötte Marc Márquez üli meg a Honda RC213V versenymotort, a sort pedig a HondaJet privát gépe zárja, ez utóbbi mind a négy alátéten szerepel.
És, ha már szóba került a Forma 1, akkora a legendás Ayrton Senna, hasonlóan nívós gépe, a McLaren Honda MP4/4-es sem maradhatott le. Ezen az ábrán még Jim Redman hatszoros GP világbajnok látható még a Honda RC166-os versenymotor nyergében és a már említett HondaJet került fel erre a nyomatra.
A harmadik variáns sem gyenge, ezen a Honda híres androidja/robotja Asimo lohol Freddie Spencer NS500-as, 1983-ban VB-t nyerő motorbiciklije után, aki a képen mintha visszanézne a jövőre, míg felettük elhúz egy HondaJet.
És igen, az utolsó képen is van egy HondaJet a változatosság kedvéért. Azért fontos ez a cég számára, mert nem minden autógyártó jut el az égbe. A negyedik képen kicsit nagyobb az időugrás, hiszen a legidősebb autó ezen az 1920-as évekből való, annak dacára, hogy a Honda Motor Company-t 1948-ban alapították csak meg. Hogy miért került fel akkor az 1924-es versenygép az alátétre? Nos, a válasz az, hogy annak a versenygépnek, amivel Sinicsi Szakakibara megnyerte az ötödik Japán Motorcar bajnokságot, a cégalapító Szoicsiró Honda volt a mérnöke. A 11-es rajtszámú Formula 1-es gép pedig Richie Ginther RA272-ese, ez a páros nyerte a mexikói nagydíjat 1965-ben, ez volt a Honda első sikere a szériában.