Dél-Amerika legdélebbi csücskén található híres, és egyben félelmetes chilei szikla a hajósok számára a csúcs, aki itt akár egyszer elhalad, az méltán lehet büszke rá egész életében. Fa Nándor számára ez már a negyedik alkalom volt, ugyanis először a Szent Jupát fedélzetén 1986-ban, majd a BOC Challenge és a Vendee Globe egyszemélyes földkerülő vitorlásversenyeken 1991 és 1993-ban is áthajózott a Csendes és az Atlanti óceán határán található nevezetes hely előtt.
2014. december 31-én indult a Barcelona World Race a névadó városból, Fa Nándor társával jelenleg a hetedik helyen hajóznak, 74 nap, 18 óra, 13 másodperc elteltével a teoretikusan 23.000 tengeri mérföldes útból a célig még 6.903 mérföldet kell megtenniük.
A Spirit of Hungary, 60 lábas versenyhajó Fa Nándor tervei alapján készült Magyarországon 2012-14 között. Keresztelőjére Triszteben került sor 2014 áprilisában. Azóta túl van egy Atlanti-óceán átkelésen, és egy, a szerkezetét is érintő, átépítésen. Úgy tűnik, a teljesen karbonból és egyéb high-tech anyagokból készült versenyhajó, melynek fedélzetén semmilyen kényelmi felszerelés nem található, tehát nincs fűtés, mellékhelyiség, konyha, stb. beváltja majd a hozzá fűzött reményeket. Fa Nándor célja a Barcelona World Race-szel kapcsolatban – ahogy a rajt előtt többször is hangsúlyozta – elsősorban a táv teljesítése, és nem a győzelem. Ha minden jól megy, és nem nehezíti majd a haladásukat semmilyen jelentős technikai probléma, valamikor április végén üdvözölhetjük őket a célban.