A legnagyobb videómegosztón leállították a reklámok elhelyezését azokon a csatornákon, ahol a nézők száma nem érte el a tízezret. Ezzel a lépéssel az a cél, hogy megakadályozzák, hogy jogsértő tartalmakon keressen valaki pénzt.
Várható volt ez a lépés, hiszen néhány nappal korábban több reklámozó is bojkottálásra szólította fel versenytársait, mert véleményük szerint termékeik jogsértő, gyűlöletkeltő felvételek mellett jelenhet meg.
Ezért kellett gyorsan kitalálnia valamit a YouTube vezetőinek, hiszen több millió dollártól esik el az oldal. Hamarosan felülvizsgálati eljárást is terveznek az alkotók kedvéért. Azonban csak akkor ellenőrzik a feltöltött tartalmat, ha az több mint tízezer megtekintést tud felmutatni. Ezután jöhet az átvilágítás, hogy valóban betartotta az alkotó a videómegosztó előírásait.
Ariel Bardin, a YouTube termékmenedzser szerint ezentúl csak a szabálykövető alkotók csatorjáin jelennek meg a reklámok. A Google pedig ezzel egy időben jelentette be, hogy a jövőben a harmadik felekkel együtt fognak működni, hogy megóvják a hirdetőket is.
via index