Visszaváltható minden olyan, 2014. december 31. és 2015. január 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak olyan útszakaszon használtak, amely 2015. február elsejétől vált újból díjmentessé, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált. A megyei e-matricákat március 15-ig lehet visszaváltani elektronikus úton, személyesen a NÚSZ Zrt. országszerte 17 helyen megtalálható ügyfélszolgálati irodáiban, valamint postai úton.
A hatálybalépést követően, elektronikus úton a nemzetiutdij.hu honlapon a "Megyei e-matrica visszaváltása" menüpont alatt található igénylőlap kitöltésével és elküldésével váltható vissza a feleslegessé vált e-matrica.
A közlemény szerint azok az autósok, akik a személyes vagy a postai ügyintézést választják, a nemzetiutdij.hu weboldalról letölthető, vagy az ügyfélszolgálati irodákban átvehető formanyomtatvány kitöltésével nyújthatják be a visszaváltási igényüket.
Az átmeneti rendelkezés értelmében azok az autósok, akik 2015. január 1. és 2015. január 31. között jogosultság nélkül hajtottak díjköteles útra, nemcsak a pótdíj alól mentesülnek, hanem az egyéb esetekben szokásos, 1470 forintos szolgáltatási díjat sem kell megfizetniük, ha bármelyik értékesítési csatornán keresztül legkésőbb február 28-ig a jogosulatlan úthasználat helye szerinti éves megyei, vagy éves (országos) jogosultságot vásárolnak.
Aki pótdíjfizetési felszólítást kap, postai úton vagy személyesen a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában országszerte 17 helyen intézheti ügyét.
Az országszerte a megszokott nyitvatartási idővel üzemelő 17 NÚSZ ügyfélszolgálati iroda közül az M3 12-es kilométerénél található budapesti, valamint a budaörsi, székesfehérvári, szombathelyi és dunaújvárosi ügyfélszolgálati irodánál a megyei e-matricák visszaváltását mobilcsoportos díjellenőrző járművek segítik.