Ha Berlin és BL döntő, akkor foci és elektromos autó

SzR • 2015. június 05., péntek •
Már csak egyet kell aludni és kiderül, hogy a Barcelona vagy a Juventus Európa legjobb focicsapata. A döntőre a BL főszponzora, a Nissan 100 elektromos autót és 129 gyorstöltőt telepített Berlinbe.
Ha Berlin és BL döntő, akkor foci és elektromos autó

 

Értékesítési adatok

A 100%-ban elektromos Nissan LEAF 2014-ben megdöntötte saját előző éves eladási csúcsát, a 14 658-as értékesítési darabszámával az elektromos autók robbanásszerűen fejlődő piacának több mint negyedét tudhatja magáénak.
Annak ellenére, hogy 2014-ben a versenytársak eddig soha nem látott számban léptek be az elektromosautó-piacra a Nissan LEAF mind globális szinten, mind az Amerikai Egyesült Államokban és Európában megőrizte vezető pozícióját.

A tavalyi volt sorozatban a negyedik olyan év, amikor a gyártó elektromos családi autója a zéró-emissziós eladási listák élén szerepelt Európában. A Nissan Leaf mögött a Renault Zoé és a Tesla Model S foglal helyet a képzeletbeli eladási dobogón. Negyedik a BMW i3, az 5-6. helyen a Volswagen áll a e-Up és az e-Golf típusokkal. 

Guillaume Cartier, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke az értékesítési adatok növekedésével kapcsolatban kijelentette: „Mostanra vált láthatóvá az elégedett ügyfelek hatása az eladásokra - azoké az elégedett ügyfeleké, akik közül 95%szívesen ajánlja ismerőseinek is a modellt, és akik 50%-a nyilatkozta azt, hogy nem váltana vissza benzines vagy dízelautóra. A Nissan LEAF eladásainak folyamatos növekedését segíti az elégedett ügyfelek effajta támogatása, és az, hogy a vevők egyre jobban tudatában vannak az elektromos autók által elérhető jelentős megtakarításoknak."

Már többet futnak, mint a benzines és diesel autók

A CarWings telematikai rendszer adatai szerint a Nissan LEAF tulajdonosai évente több mint 16 500 kilométert tesznek meg autójukkal, ami átlagosan 40%-kal több mint az európai benzines és dízelautók éves futásteljesítménye. Ezek az adatok azt mutatják, hogy számos háztartásban a LEAF az elsődleges autó, és hogy az ügyfelek kezdenek másképp tekinteni az elektromos autókra.
A Nissan LEAF-et Európában először 2011 elején mutatták be, majd 2013 közepén érkezett meg az ügyfelek visszajelzései alapján több mint 100 ponton továbbfejlesztett változat. A Nissan LEAF-et az Egyesült Királyságban található Sunderlandben szerelik össze, akkumulátorait pedig a szintén ott található új, kifejezetten e célra épült üzemben gyártják. 2014 júniusában a Nissan bemutatta a 100%-ban elektromos e-NV200 kishaszongépjárművet, melyet a vállalat barcelonai üzemében szerelnek össze, és amelynek akkumulátorait szintén Sunderlandben készítik.

A szponzor gyorstöltőt telepített

A Nissan közben, mint a labdarúgó BL döntő kiemelt szponzora 100 elektromos autót és 129 gyorstöltőt telepített Berlinbe, melyek egy részét örökre a német fővárosban hagyja. Erre mondhatnók, hogy ,,robog" az elektromobilitás. 

A japán gyártó ngyenessé tette Németországban a japán szabványú ChaDeMo egyenáramú gyorstöltő-hálózatának használatát, követve ezzel a Teslát. A szabványháborúban az EU csak időleges sikert könyvelhetett el azzal, hogy bevezette a CCS (Combo 2) szabványt, ám ezek telepítése nem halad. Ellentétben a Tesla Superchargerekkel és a japán szabványú töltőkkel, amelyek szépen letarolják a pályát, mire Európa észbe kap.

Csak ChaDeMo töltőből 1400-nál is több van már Európában (Magyarországon 8 darabról tudunk, de hamarosan lesz több is). Hasonló jelenséget látunk, mint a videós vagy a DVD-s korszakban, csak egy maradhat, az, amelyik dömpingel. És a vesztes itt az európai szabvány lesz, amelyet túl későn találtak ki, és az égvilágon semmi haszna nincs amellett, hogy ordít róla, kizárólag piacvédelmi okokból találták ki.

Ez egyenes út a buktához, mert feleslegesen növeli a költségeket. Ha téteket lehetne tenni, nem fogadnánk a CCS-re, hiába kényszerítik az autógyártókat ennek kizárólagos használatára. Van pl. a Volkswagennek is ChaDeMo Golfja, de azt csak Japánban és Koreában árulja. Öreg hiba.

Forrás: formula.hu

közösség

további frisss

lap tetejére