Szombaton a Képtárban Szily Nóra beszélgetett Franken Vivien tetováló művésszel, Töttös Kata képzőművésszel és Fliegauf Gergely kriminálpszichológussal a tetoválásokról, trendekről, aztán bejött a képbe a börtönélet és a hozzá tartozó szimbólumrendszerek.
Amik kint a sztárok tetkóit másoltatják sokan, addig a böriben az összetartozást, vagy legalábbis az egy csoportba tartozást és rabságot szimbolizálják a különböző motívumok. Az egy pontot körülvevő négy pont (dobókocka stílusban) például az embert körülvevő négy falat és ezzel együtt, a bezártságot jelenti.
Míg a fiatal lányok egy időben Rihanna mellközi szfinxes-szárnyas mintáját varratták volna magukra legszívesebben, addig a hűvösön a romák a Vato Locos (szabadfordításban: őrült haverok) feliratot rakatják magukra, „A vér kötelez” című monstrefilm miatt.
Aztán jött egy kis rohanás
Az kerekasztal beszélgetés után azért még igyekeztünk megnézni mindent a Képtárban. Az emeleten voltak érdekes installációk, festmények és szobrok. Madárcsontvázakból, lovakból, emberi szervekből és még a Minotaurusz szexuális életéből sem volt hiány.
Majd a földszinti graffiti falat érintve az alagsori tetoválás kiállításig jutottunk - ez utóbbit egyébként szintén Franken Vivien jegyzi -, ami egy kicsit kevésnek tűnt, valahogy elnézegettünk volna még pár tucat tetoválást, mert egy fotón anélkül nézhetjük meg az apró részleteket, hogy a tetkót gazdáját az őrületbe kergetnénk.
Az este a fénnyel kivilágított Iseummal és egy pörgős jazz-funky koncerttel ért véget. Éjszaka azért mégis jobb múzeumokba járni.