Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos autók?!

A hvg.hu és a formula.hu cikkei alapján: Szita Róbert - Fotó: hirkodex.hu, zoldauto.hu • 2016. május 04., szerda •
Komoly a verseny az elektromos autók piacán, ez pedig egyre inkább lenyomhatja a jelenlegi magas árakat. A Teslák mellett előretörnek a Nissanok és a Fordok is.
Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos autók?!

A jelek szerint az április elején bemutatott Tesla Model 3 komoly mérföldkő lehet az autóiparban. A színrelépés nagy hatással volt a konkurenciára. A Nissan például egy féloldalas reklámban savazta a Teslát, a Ford pedig most úgy döntött, ők is elkészítik a hasonló tulajdonsággal rendelkező autójukat, a Ford Model E-t, melyet 2019-ben mutathatnak majd be a nagyközönségnek. 


A hatótávolsága 320 km körül lehet Mark Fields, a Ford vezetője szerint és már dolgoznak is az autón, ráadásul nemcsak tisztán elektromos, hanem plug-in és a hagyományos hibrid változatban is megjelenik majd. A Fordnak egyébként nem ez az első elektromos autója, hiszen 2013-ban kezdődött meg Európában a Focus gyártása, amelynek teljesítménye 145 lóerő, maximális sebessége pedig 135 km/óra. A 6.6 kW-os integrált töltőnek köszönhetően, egy teljes töltés nagyjából 4 órát vesz igénybe, ami után 160 kilométeres hatótávolság érhető el, megfelelő körülmények és vezetési stílus mellett.

Közben a Tesla sem tétlenkedik, hiszen a Model 3-nál is olcsóbb autót tervezne Elon Musk, amit ,,bárki” megvásárolhat majd. Bár a Tesla piaci fölénye az elektromos autók terén egyértelmű, sokan azért kritizálják a céget, mert az általuk épített Model S és Model X túlságosan drága. A nemrég bemutatott Model 3-mal ugyan már javult a helyzet – ömlenek is rá a megrendelések rendesen –, magyar viszonylatban a 35 ezer dollár, vagyis a körülbelül 10 millió forint még mindig magasnak tűnik.

 

Elon Musk szerint a következő autó még a Model 3-nál is olcsóbb lesz, vagyis az ára végre a lélektani 10 millió forint alá süllyedhet. A Tesla-vezér szerint a cég célja mindig is az volt, hogy megfizethető elektromos autókat gyártson, ehhez azonban az kellett, hogy a Roadster, a Model S és a Model X segítségével megalapozzák a finanszírozhatóságát. A Model 3 létrejötte már ennek köszönhető, a következő generációs autó azonban még közelebb áll majd ehhez a célhoz.

A Nissan egyre inkább előretör. Az előző pénzügyi évhez képest 45%-os növekedést ért el, és több mint 7500 LEAF és e-NV200 modellt értékesített az európai flottásoknak és önkormányzatoknak, ezzel 28 százalékos szeletet tudhat magáénak az elektromos hajtású flottás piacból.

A különböző szolgáltatók közül a posták különösen gyorsan felismerték az elektromos hajtásban rejlő előnyöket. Az osztrák állami posta (Österreichische Post AG) jelenleg is 160 e-NV200-at használ nap mint nap, valamint már 100 további példányt is rendelt.

Az eladási árak kialakítása során a támogatás is nagyon fontos. Németországban az elektromos autókra 4 ezer eurós, a plug-in hibridekre 3 ezer eurós árkedvezmény jár. A 600 millió eurós program mellett 300 millió eurót fordítanak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, és 100 millió eurós beruházással legkevesebb 20 százalékra emelik az elektromos autók arányát az állami autóflottában. Az állam és a gyártók által 50-50%-ban finanszírozott programmal az elektromos autók aránya elérheti az 1%-os “kritikus tömeget”, gy állami segítség nélkül folytatódhat az elektromobilitás terjedése. 
A program a német ipar erősítését is szolgálja, célja a hazai kutatás-fejlesztés és gyártás ösztönzése, de versenysemleges, külföldi gyártók is részt vehetnek benne. A program májusban indul, és a források kiapadásáig vagy legkésőbb 2019-ig tart.

Mi, elektromos autót kedvelő magyar polgárok pedig nem tehetünk mást, mint várjuk a magyar kormány által nyújtandó kedvezményeket.  

 

közösség

további frisss

lap tetejére