Számok és adatok
Az útfejlesztés a 88. számú főút, Sárvárt elkerülő szakaszának végétől a 86. számú főút Vát települést elkerülő szakaszának új, különszintű csomópontjáig tartott. A 11,5 tonnás burkolaterősítés mellett felújították a sárvári és a váti Kőris-patak feletti kerethidakat, a 88. számú főút és a 8458. jelű bekötőút szintbeli csomópontját, valamint 2,2 km hosszan, a főúttal párhuzamosan kétirányú kerékpárutat építettek ki Sárvártól a 8458. jelű bögöti bekötő útig. Az útszakaszon egyébként 50 ezer m2-en 1389 m3 aszfaltot martak fel, 11159 m3 földmű, 3610 m3 aszfalt kőréteg és 2169 m3 aszfalt kopóréteg épült, illetve 50600 m2 történt humuszterítés és füvesítés. A 6,3 km-es útszakasz felújítása 1,5 milliárd forintból valósult meg.
Beszédek
Az átadási ünnepségen Hende Csaba honvédelmi miniszter örömét és köszönetét fejezte ki mindazoknak, akik részt vettek ebben a közel másfél milliárdos útfelújításban. Miután a politikai előzményekre emlékeztetett az országgyűlési képviselő, hozzátette: Szombathely felvette a ritmust és már nem rivalizálni akar Sárvárral, hanem összefogni. Ez az új út, melynek Szombathely és Sárvár összekötése a feladata, jól reprezentálja a térség fejlődését.
Beszéde végén kiemelte: Ma olyan kormánya van az országnak, mely 100 milliárdos nagyságrendben fektet be a térség útjainak korszerűsítésébe.
Ágh Péter országgyűlési képviselő elmondta: Kis út ez az országnak, de nagy út ez Sárvárnak, hiszen ez az út kapcsolja be Sárvárt az egész Európát behálózó legnagyobb utak vérkeringésébe.
Hozzátette: Minden közlekedési beruházás kapcsán elmondható, hogy az M86-os út fejlesztésével új lendületet kaphat a térség. Ez az út is méltán bizonyítja a közlekedésfejlesztés fontosságát. Egyre inkább jobb és jobb utakon haladunk, a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt.
Ezt követően Hende Csaba és Ágh Norbert országgyűlési képviselők, valamint Loppert Dániel kommunikációs igazgató ünnepélyesen is átvágta a szalagot, ezzel hivatalosan is átadták az útszakaszt.
A kivitelezést a KÖZGÉP ZRt. végezte.