A gyorsforgalmi út fejlesztését segítő, Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala, Somogy, Baranya és Tolna megye önkormányzatai által alkotott fejlesztési tanács pénteki, zalaegerszegi ülésén Bodó Imre, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) projektvezetője az M9-es előkészítési, tervezési munkáinak állásáról beszélt. Mint elmondta, négy szakaszra bontva folyik jelenleg az előkészítés, a Szombathely és Vasvár, a Vasvár és Nagykanizsa, a Nagykanizsa és Kaposvár, valamint a Kaposvár és Szekszárd közötti nyomvonalból.
Szombathely és Vasvár között az M8-as gyorsforgalmi úttal közös lenne az M9-es, s ennek már a környezeti hatástanulmánya, és az engedélyezési eljárása is folyamatban van. A Vasvár és Nagykanizsa közötti útszakaszra - amelyhez Keszthely és Pacsa között a leendő M75-ös gyorsforgalmi út is csatlakozna - tavaly év végén elkészültek a nyomvonal-variációk, s ezeknek 2015 közepéig elkészül a környezetvédelmi hatástanulmánya is.
Hozzátette, hogy mindkét szakasz esetében 2015 végéig a közúti operatív program biztosítja az előkészítő feladatokhoz szükséges költségek forrását.
Békefi Edina, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárságának osztályvezetője a finanszírozási lehetőségekről szólva azt mondta: legkorábban 2020 és 2030 között van reális esély arra, hogy az M9-es megépítését finanszírozni tudják.
Az M9 Térségi Fejlesztési Tanács a beszámolókat meghallgatva végül határozatot fogadott el, miszerint szorgalmazzák, hogy a kormányzat a leendő gyorsforgalmi út teljes, Soprontól Szekszárdig tartó szakaszának tervezésére és kivitelezésére mielőbb találjon megfelelő anyagi forrást.