A mozdonyvezető mellett nyomtuk le a Szombathely-Körmend távot

NagyRobert - Fotó: Hornyák Emőke • 2016. november 05., szombat •
Egy kis őszi FLIRT-ölés.
A mozdonyvezető mellett nyomtuk le a Szombathely-Körmend távot

Talán nem túlzás azt állítani, hogy ma Magyarországon a legmodernebb kötöttpályás járművek egyike a FLIRT motorvonat. Egy igazi elektromos gépszörny ez, ami 200 kilonewton indító vonóerő kifejtésére képes.

Ez a gép méreteihez képest elképesztő gyorsulás igazán csak akkor érezhető, amikor az ember a vezetőfülkében van, és látja, hogy milyen gyorsan tűnnek el a vonat alatt a talpfák. A kilométerórát 180-ig skálázták, a motorvonat megengedett maximális sebessége pedig 160 kilométer per óra, ami egy pár fémcsíkon nem is rossz.

De ennél jóval többet tud, mert a FLIRT egy igazi szerelemvonat, amiből menet közben szó szerint nincs kiszállás, hiszen addig el sem lehet vele indulni, amíg az összes ajtó be nem záródott. Erről a mozdonyvezető gondoskodik, külön tudja nyitni, zárni a két oldalt, attól függően, hogy melyik oldalon van a peron.

A biztonság mellett a komfort is számít, amiben a svájci motorvonatok fényévekkel jobbak, mint a Magyarországon síneken ingázó tömegközlekedési eszközök. Van légkondi és wifi, már csak a stewardessek hiányoznak, de ami késik...

közösség

további frisss

lap tetejére