Az már most látszik, a hogy következő pár évtized a virtuális valóságról fog szólni. Bár a technológia még mindig "csak" gyerekcipőben jár, már most nagyon egyszerűen eljuthatunk a VR világba, csak egy sisak és valami kontroller kell hozzá, valami nyomógombos cucc, vagy kesztyű.
De, itt jön az első komolyabb probléma, hiszen a VR-sisakból nem látunk ki. Akkor mégis hogyan tudunk elkapni egy valódi labdát mindenféle nindzsa-reflex nélkül? Nos, erre az apró problémára találta meg a megoldást a Disney Research tudós csapata. Ugyanis kifejlesztették a Motion Capture rendszert, ami a VR-sisakon keresztül érzékelteti velünk, hogy hol van a labda térben és időben, hozzánk képest.
A történet sokkal egyszerűbb, mint amilyennek tűnik, csak néhány érzékelő kellett hozzá, amik nyomon követik a fej, kezek és a labda mozgását, utóbbi pályáját pedig megpróbálja előre kiszámítani. Már a korai változat is hatékony és rugalmas, vagyis a tesztalanyok jó részének nem okozott gondot elkapni a labdát.
Arra még nincsenek tervek, hogy ezt a technológiát milyen szoftverben alkalmazzák majd, de nagyban segíti a dobós-elkapós virtuális valóság játékok jobbá tételét. A lehetőségek pedig szinte végtelenek, de például olyan kosármeccsre nem szívesen mennénk, ahol a játékosok VR-sisakban nyomják.