Hablicsek Nikoletta, az Országos Rendőr-főkapitányság ügyeleti főosztályvezetője azt mondta, hogy a telefonálók alig több mint 400 ezer esetben kértek segítséget. További mintegy 200 ezer telefonáló hatósági ügyintézéssel kapcsolatos információt vagy más felvilágosítást kért, viszont a hívások 72 %-a teljesen értékelhetetlen. Idetartoznak a mellétárcsázások, az unatkozó gyerekek próbálkozásai, a telefonbetyárok obszcén üzenetei, valamint azok a hívások, amelyeket a telefonokat árusító üzletek vásárlói indítanak, amikor kipróbálják az új készüléket - olvasható a Népszabadságban.
A lap szerint a rászorulók az eddiginél gyorsabban tudnak segítséget kérni, a beavatkozó szolgálatokat pedig a rendszer mentesíti a téves, a rosszindulatú, a felvilágosítást kérő hívásoktól, így koncentrálhatnak a feladatukra, a mentésre.