A legtöbbször meghibásodó részek
Telefonok esetében jellemzően három alkatrész szokott a leggyakrabban meghibásodni: kijelző, hátlap és az akkumulátor. Több szempontból is kiemelkedik a kijelző.
Egyrészt, a kijelző meghibásodása talán az egyik legzavaróbb. Egy karcolás vagy repedés a nem megfelelő helyen elérheti azt, hogy a képernyő azon részét ne tudjuk használni, ami a manapság divatos érintőképernyős telefonok esetében akár azt is jelentheti, hogy az egész készülék használhatatlanná válik.
Másrészt a javítások közül a kijelző cseréje az egyik legdrágább. Természetesen az árak típusonként és márkánként eltérőek. Nagyban meghatározza a csere árát, hogy milyen kijelzőre van szükség, de általánosságban azt lehet mondani, minél modernebb egy telefon, annál drágább kicseréltetni a kijelzőjét.
A másik jelentős problémát az akkumulátor meghibásodása vagy éppen nem kielégítő működése szokta jelenteni. Sajnos ezekre jellemző, hogy egy bizonyos idő után úgymond elfáradnak, azaz gyorsabban lemerülnek. Senki nem szereti óránként töltögetni a telefonját, azt meg pláne nem, ha csak töltés közben működik.
Szerencsére az akkumulátor ilyen jellegű meghibásodása nem egyik pillanatról a másikra történik, így a tulajdonos még időben tud reagálni. A hátlap azért is különleges ebből a szempontból, mert ennek a meghibásodása sok készülék esetében nem jár hatalmas problémával, illetve a javítási költség is talán ennél a legalacsonyabb.
Mit tegyek, ha szervizre van szükségem?
Amennyiben megtörtént a baj és meghibásodott a készülék, akkor célszerű minél hamarabb keresni egy szervizt. A szerviz kiválasztásánál érdemes néhány egyszerű szempontot szem előtt tartani. Amennyiben azonnali segítségre van szükségünk, mert nem tudjuk napokig nélkülözni a telefonunkat, akkor mindenképpen olyan helyet kell keresni, ahol azonnal tudnak segíteni. Ehhez azonban teljesülnie kell három feltételnek.
Először is nagyon fontos, hogy rendelkezzenek elég tapasztalattal és gyorsan tudjanak dolgozni. Másodszor fontos, hogy nagy legyen a raktárkészlet, hiszen így nagyobb az esélye, hogy van készleten a szükséges alkatrészből.
Jól jöhet, ha kiterjedt partnerhálózata is van a szerviznek, hisz ha mégsem lenne a szükséges alkatrészből raktáron, akkor könnyen be tudják szerezni.
Amennyiben te sem szeretnél a készüléked javítására napokat várni, akkor érdemes megnézned a már Pesten és Budán is üzemelő GSM Pont szolgáltatásait.
Érdemes garanciában is gondolkodni
Lehet találni a piacon olyan szervizeket, akik vállalják, hogy az elvégzett munka után garanciát adnak. Ez azért fontos, mert így a vevő megbizonyosodhat arról, hogy a szerviz minőségi munkát nyújt, és nem kell a javítás javításáért ismét fizetnie.
Tehát ha van lehetőségünk, akkor mindenképpen érdemes olyan helyet keresni, ahol rendelkeznek ezzel az extrával.